Számláló

<a href="http://info.flagcounter.com/UR2I"><img src="http://s09.flagcounter.com/count/UR2I/bg_FFFFFF/txt_000000/border_CCCCCC/columns_2/maxflags_12/viewers_0/labels_0/pageviews_1/flags_1/" alt="Flag Counter" border="0"></a>

Munkakedv-blog

Szevasztok! Irodai gerilla vagyok egy multinacionális banknál. Kurvára nem érdekel a munkám, én ennél valami értelmesebbre vagyok hivatott! Például szívesen lennék milliomos vagy amerikai filmsztár! Ehelyett egész nap csak szenvedek itt az irodában. Sorstársakat keresek, hahó!

Friss topikok

Munkakedv International

Flag Counter

2017.09.12. 19:43 irodai gerilla

Munkahelyi kellemetlenségek XCCVII: a kézfogás

Itt van az ősz, itt van újra, és irgalmatlanul nincs kedvem dolgozni, mint mindig, énnekem - ahogy a költő mondaná. Mai témánk az egyik legelviselhetetlenebb kötelezettség az irodai munkában: a kézfogás.

Hogy mi a baj a kézfogással? Nyilvánvaló: ugye a munkában az egyik legelviselhetetlenebb dolog a kollégák jelenléte, a kézfogás pedig csak tovább súlyosbítja azt, ami amúgy is: hiszen még hozzájuk is kell érni!

Persze most erre jönnek majd ide a takarítók, szakácsok meg az orvosok hőbörögni, hogy ne primadonnáskodjunk már mi üvegkalitkába zárt irodai patkányok, hiszen nekik mennyi mindenhez kell a munkájuk során hozzáérni. Hát nekik azt tudom mondani, hogy egyrészt, nekünk irodai gerilláknak is kőkemény életünk van, másrészt könnyű úgy pofázni, hogy ti legalább legitim módon húzhattok kesztyűt a mindenféle undokság megfogásához, míg nekünk puszta kézzel kell felvenni a küzdelmet az ellennel.

Lássuk az irodai kézfogások top3 legidegesítőbb formáját, és az ellenük való leghatékonyabb védekezési módszereket:

- közvetlen kollégák barátinak szánt kézfogása: talán hihetetlen, de vannak olyan alakok, akik valami perverzió miatt ingert éreznek arra, hogy megfogják a kollégáik kezét minden reggel, valamint lelépés előtt is. Ha egy helyen több ilyen aberrált is van, akkor könnyen kialakulhat a reggeli-délutáni üdvözlő kézfogások szokása, mivel a többség a legminimálisabb csoportnyomás előtt is meghajlik. Ez nagyon gáz. Ha ilyen helyre kerülnénk, mondjuk meg kerek perec, hogy szerintünk ez beteges, és mi nem fogunk kezet csak úgy senkivel. Ennek az az előnye is megvan, hogy utána amúgy se akarnak majd nagyon barátkozni velünk. Azért vigyázzunk, ne szigetelődjünk el: kovácsoljunk koalíciót a kézfogást ellenző csendes mocsárból!

- más osztályokkal való meeting előtt kézfogás: ebben az a jó, hogy itt hivatkozhatunk ilyen egyszeri dolgokra, hogy még vizes a kezem, hogy nem érjük át az asztalt, vagy eljátszhatjuk, hogy éppen beletüsszentettünk a tenyerünkbe, és akkor a másik fél se fogja a dolgot annyira erőltetni. Ráadásul ezzel megadhatjuk a megfelelő alaphangot is a meetingre: "nem haverkodni jöttünk, hiszen ti jó eséllyel épp munkát akartok ránk tolni",

- találkozás ügyfelekkel: hát ezt sajnos végképp nem lehet elbliccelni, a mai világban valahogy mindenki azt hiszi, hogy egy kézfogás a bizalom alapja. Amikor például a magánorvosi rendelőben minden orvos alapból kézfogással üdvözli a pácienst, én meg markolászhatom egy ilyen ember kezét, aki előtte egész nap beteg embereket fogdosott. Szóval nincs mese, ezt a békát le kell nyelni, ügyfélmeeting után meg irány kezet mosni.

Túlreagálnám? Én lennék a fura? Mondjuk azért az jó, hogy néha-néha jó csajokkal is kezet kell fogni. Dehát azért ez sovány vigasz. És most rajtatok a sor, mizantróp, semmirekellő irodai gerilla harcostársaim, írjátok be a kommentekbe, ti kikkel utáltok kezet fogni.

78 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://munkakedv.blog.hu/api/trackback/id/tr8112824878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bontottcsirke 2017.09.13. 10:11:51

Túltolod. Az emberi szervezet sokat kibír. Ez sajnos ilyen nemszeretem dolog, de meg kell tenni bizonyos helyzetekben, mert attól lesz egy találkozás hiteles.

metal · http://electric.blog.hu 2017.09.13. 10:14:33

"Túlreagálnám?" NEM! "Én lennék a fura?" Á, dehogy!

Duplaxiii 2017.09.13. 10:24:19

Nem reagáltad túl, egyszerűen nem ismered az etikettet! A kézfogásnak funkciója van, elég gáz, ha minden nap mindenkivel kezet akarsz/kell fogni...
A kézfogás az estetleges talákozások illemének része! A főnököfd, ha behív, kezet fogsz. A kollégáiddal nem. Az utcán egy idegennel nem, de ha bemutatkoztok, akkor igen.
A kolléganőid egyikével-másikával nem vagy közelebbi viszonyban? Például akivel civilben puszilkodsz (mondjuk egy házibuliban), azokkal minden nap a munkahelyen is ezt teszed? Szerintem nem... Akkor miért gond a kézfogás?
Szerintem az a probléma, hogy a mai aktív generáció már nem a korábbiak szerint szocializálódott, ezért olvasható annyi blog a hétköznapi dolgok megoldhatatlanságáról! Ti már nem ismeritek az emberi viselkedési alapokat, a internetes marketing szerint gondolkodtok, szabályok, "dobozok" szerint. És ha furcsasággal talákoztok (ami csak nektek furcsaság), nem tudtok mit kezdeni azzal.
MEM KELL kezetfogni a munkahelyen a kollégákkal nap mint nap!

Köldök_szösz 2017.09.13. 10:27:20

@bontottcsirke: pff ja ez egy régi szokás aminek kb semmi értelme azon kívül hogy régi. Fogdossa a lónak a fasza a másikat, ha nem akarom.
Egy csomó ilyen berögzült szar faszságot le kéne már nagyon cserélni mert szerintem sokan utálják csak muszáj mert 1000 éve így van ...

Duplaxiii 2017.09.13. 10:27:24

A kézfogásnál sokkal nagyobb gáz a mai tegeződés!
Annak is vannak szabályai! Például ha új vagy, akkor magázódól és ha egy idősebb vagy magasabb beosztású letegez (felajánlja), akkor onnantól kötelező lesz. De másokkal nem kell.
Sőt!
Sokkal jobb, ha megmaradsz más terület dolgozóival magázódás viszonyában. Persze más 20-25 évesen a hasonló korúakkal, de egy munkahelyen nem csak trendi startuposok dolgoznak.

Duplaxiii 2017.09.13. 10:42:51

@Köldök_szösz:
Mi van 1000 éve?
Értem, hogy minden, ami alap és régebbi alapú az 1000 évnél, titetket zsigerből idegesít, de alapvető illemszabályokat miért söpörsz le?
Jobb bunkónak lenni?
A poszt nem a kézfogásról szól, hanem annak az ismeretnek a hiányáról, hogy tudjuk-e, mikor nem kell, mikor kötelező, mikor illendő. De az egész része az emberi alapillemnek! De amiről a posztoló ír, az nem ez, hanem a mai marketingalapú (igen-ember, mindig mosolygunk, mindig pozítívek vagyunk, mindig közösségbe tartozunk) antivislkedési szabályok szerinti hányingerviselkedés egyik jelensége!
Persze hogy sok embernek idegesítő a ismeretlen szabályalkotók rájukerőszakolt viselkedésnomái! A PC elvek nem idegesítenek? Az állandó oknélküli "mítingek"? A rendszeres önigazoló-jelentések készítése? A magyar munkahelyeken az angol szleng használata?
Ezek pontosan ugyanúgy idegenek az embertől, mint az oknélküli kézfogás!
Az illemet, a viselkedésformákat az emberek a CSALÁDBÓL hozzák és nem küldöldi multi szőke marketingeseik és HR-eseik írják nekik elő. Egy normális ember hétvégén a családjával van és nem csapatépítő tréningen lángost zabál bekötött szemmel...
Egy vidéki KKV-nál nem fognak a melósok óránként kezet! Még a kocsmában sem...
Ez a multicégek típusidegen kötelező szokása és aki tiltakozik ezek ellen, AZ a NORMÁLIS!
Nem az 1000 évnyil illem ellen lázadj, abban ezek nincsenek benne...

Duplaxiii 2017.09.13. 10:45:56

@Köldök_szösz:
"Fogdossa a lónak a fasza a másikat, ha nem akarom. "
Ezt úgy nevezik: antiszociális...
Próbáld ki, amikor a nagyfőnök behív! Próbáld ki, amikor állásinterjún az új cég illetékese a kezét nyújtja.
Próbáld ki, ha lakáshitelhez az irodavezetővel kell még egyet tárgyalnod...
Próbáld ki, ha az utcán bemutatnak valakinek...
Gondolom akkor is ellőköd a másik kezét, nem fogadod a feléd nyújtott kezet...
Hát persze...

patkányarcúáginéni 2017.09.13. 11:32:39

Tényleg van aki ezt a többi férfival való mindennapos kézfogást erőlteti, és csak úgy tudod leállítani, ha egyúttal megsérted.
Belép reggel a helyiségbe és lejattol tizenöt kollégával - szabályosan végrehajtva persze, mélye szembe merülve, tenyerek hüvelyktőig - majd a másik tizenötnek (nőneműek) meg odavet egy "sziasztok" - ot. Mintha buzi lenne, de nem az, csak nem tud viselkedni.

Peetee 2017.09.13. 11:33:50

Mindkét végletben dolgoztam, olyanban is, ahol mindenkinek oda-vissza kötelező volt végigjárni és végigfogadni az 50fős egylégterű irodában dolgozó 20-25 férfi kollégát, azt is, akivel nem is beszéltek egymással... Olyan helyen is dolgoztam, ahol semmi ilyet nem csináltak, nem volt egyáltalán divat a kézfogás. Több fuvarszervező cégnél megfordultam, és az a tapasztalat, hogy minél kisebb településen van, annál biztosabb a kézfogás léte és sértésnek veszik az elmaradását. A nagyfaluban' (Bp) egészen elenyésző, a megyeszékhelyen 50-50, sváb faluban meg fejvesztés terhe mellett hagyhatod ki a reggeli pasizás-körmenetet. :)

guy2 2017.09.13. 11:35:10

Én a posztolóval nem fognék szívesen kezet. Ennyi erővel azt is írhatná, hogy ne is köszönjünk, mert minek, ha csak dolgozni járunk be, stb.
Lófaszt terjeszt betegségeket, ha egy nagyobb városban kimész az utcára, annyi szart kapsz a tüdődbe, hogy ennyi erővel költözhetnél tanyára is, ha ennire kényes vagy.
Get a life!

FayRodisz 2017.09.13. 12:04:44

Hááát, ha egy embernek kinéző valami egy kézfogástól megbetegszik, az jobb is ha eltűnik a populációból.

MaCS_70 2017.09.13. 12:17:55

@sammick: Egyáltalán nem kiüresedett a kézfogás. Kifejezetten hasznos, informatív aktus, a kapcsolatteremtés eszköze.
Aki ezt nem érti, annak alapvető hiányosságai vannak az emberi kapcsolattartás, a kommunikáció területén.

A minden nap / mindenkivel lekezelés persze más kérdés, annak tényleg nem feltétlenül van értelme.

MaCS

xlac 2017.09.13. 12:19:36

@FayRodisz: Pinát is csak zsebkendővel meri megfogni, nehogy elkapjon valamit. :D

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2017.09.13. 12:26:52

Vannak beteg emberek, akik nem szeretik a másik érintését, vagy a másikat megérinteni, eddig OK.

A poszt-toló nem látom, hogy ezt írná magáról, ez tehát már nem OK.

Persze szíve-joga, de ha tisztességes ember, akkor azt az igényét, hogy nem kívánja fogdosni a másik kezeit, közli is mindenkivel élesben. Ezt teszi? Szerintem nem.

Az orvosokra külön kitérek: én eddig nem láttam olyan (házi)orvost, aki egy páciense után ne mosott volna kezet, ha meg kellett vizsgálnia. Egyebekben a vény-írás vagy a számítógép böködése szerintem sem nem fertőző, sem nem irritáló.

Összefoglalva: már megint bebizonyosodott, hogy sokkal nagyobb Isten állatkertje, mintsem azt hinni mertük volna 8-)

Szeretettel:
Maus Robi
www.tele-maus.hu

rnz 2017.09.13. 12:30:39

Itt is jól megmutatkozik, hogy egyre kevesebb fiúból lesz valódi férfi.
"a munkában az egyik legelviselhetetlenebb dolog a kollégák jelenléte"
Jaja, gondolom ott nálatok is mindenki hülye, csak te vagy helikopter.
Éééédes istenem...

Gatinho 2017.09.13. 12:39:38

"Nyilvánvaló: ugye a munkában az egyik legelviselhetetlenebb dolog a kollégák jelenléte..."

De te mekkora beteg állat vagy... :D

commentes nikk 2017.09.13. 12:43:41

Teljesen igazad van poszter. Én is rühellem az egymás kezének tapizását (a puszilkodástól egyenes a hideg ráz, legyen az alany férfi vagy nő), én módszeresen leszoktattam a kollegáimat róla, szerencsére a többség nő. Idegen társaságban férfiakkal az illem kedvéért kezet fogok, ha csajok is vannak és látom, hogy megy a pusziosztás, akkor hátrébb állok, vagy jó előre kinyújtom a kezem, hogy ne tudjanak közel férkőzni. És nem, nem vagyok homár :)

Figyel Castro 2017.09.13. 12:57:44

A kézfogás a fasorban sincs a pusziszkodáshoz képest. Az a fúúúj!

BiG74 Bodri 2017.09.13. 13:02:51

Akkor minek hívjuk az alkut megpecsételő "hagyományos" kézfogást? Turhatestvériségnek?

Helyszíni zsemle 2017.09.13. 13:59:04

Legfeljebb a csinos koleganokkel fognek kezet, illetve oket mashol is megfognam, de persze azt nem lehet.

Ramil Safarov 2017.09.13. 14:08:10

Az allando koszongetestol is idegrohamot kapok. Legszivesebben azt mondanam, hogy "pofanverlek te geci, ha meg egyszer ram koszonsz, vagy akar csak ram nezel"

Treff Bubi 2017.09.13. 14:24:09

Kézfogás után látványosan meg kell mosakodni fertőtlenítő krémmel, garantáltan békén hagynak utána:)

Treff Bubi 2017.09.13. 14:25:55

Amúgy koedukált munkaközösségben azért is kínos, mert a nőkkel ugye nem fogunk kezet, de akkor mi legyen? Puszi?:D Amikor reggel lekezelsz Gáborral, Lacival, Petrával meg nem, az valahogy mindig hülye helyzet.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2017.09.13. 14:26:10

Orvossal, meg még néhány szakmában dolgozóval épphogy nem erőlteti az ember a kézfogást, és nem azért, mert bacilus...

...hanem épp azért, mert a másik, ha a kezével gyakran finom munkát végez, akkor esetleg épp ő maga nem szeret kezet fogni, mert nem hiányzik neki, hogy szanaszét szorongassák. Vagy - visszatérve az orvosra - épp nem hiányzik neki, hogy mondjuk a nekem felírt recept után, amit érkezéskor-távozáskor egye-egy kézfogással is megtoldunk, még mehessen aznap ötvenedjére kezet mosni, mert a következő páciens előtt úgyis kezet kell mosnia. Arról nem is beszélve, hogy az ő rendelőjében a valószínűleg nálam idősebb orvosnak nem én fogom nyújtani a kezem.

Kollégákkal más a helyzet, ha 1-2 ember van a szobában, akkor a kézfogás épp kifejezi és megerősíti azt az alapállást, hogy a munka folytán több közünk van egymáshoz, mint a többi útonjáróhoz, kifejezi a másik elfogadását, egyenrangúként kezelését és azt a bizalmat, ami feltétele akármilyen közös tevékenységnek.

Ha a posztolóban túlteng az emberundor, akkor szegődjön el egy nyáj birka mellé kosztért-kvártélyért, ott kihajtáskor, meg számadáskor elég egyszer belecsapni a gazda kezébe, az év nagy részében meg ha nem akar, embert sem fog látni.

skeewiff 2017.09.13. 15:47:45

@commentes nikk: Akkor ne tapizd, hanem fogjál kezet rendesen. Homár tényleg nem vagy, csak egy rinyagép.

Amúgy ennyi nyavalygó, semmire sem jó hisztis picsát mint ami itt összegyűlt! Elbaszott egy népség.

redriot77 2017.09.13. 15:48:01

Én magam kézfogáspárti vagyok, bár csak kb öten vagyunk férfiak a cégnél szóval lehet hogy másképp gondolnám ha minden reggel 25 emberrel kéne kezelnem.

Úgy vélem ha belépsz egy helységbe ahol 6-8 kollega van együtt akkor nem udvariatlan ha nem köszönsz egyesével mindenkinek hanem jól érthetően kollektíve üdvözölsz mindenkit "Jó reggelt uraim!".

Vagy ha ennyire zavar akkor jelezd néhány munkatársadnak hogy ezentúl mellőznéd a kézfogást mert egyszerűen ki nem állhatod ezt a szokást. Aztán egy idővel talán lerendezik egymást közt és ha új gyerek jön a céghez akkor már nem kell neked külön elmondani.

Engem egy bizonyos típusú kézfogás tud nagyon zavarni: a plöttyedt, flegma kézfogás. Esetleg a posztíró ezt is bevetheti, lehet pár ember már nem fog a keze után nyúlkálni.

Amúgy van egy témába vágó dal is, ráadásul nem is rossz:
www.youtube.com/watch?v=Y9mtfhpYDyU

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.09.13. 15:57:08

Handshake?!
Pfúj, ki akar facsart kézpépből készült koktélt inni?!
:)

VaradiJanos 2017.09.13. 16:57:20

Örülj, hogy nem vagy eszkimó!

VaradiJanos 2017.09.13. 16:59:22

Én sem szeretem fogdosni a sok izzadt kezet, de ez van.
Az viszont sokat elárul a szösszenet írójáról, hogy annak örül amikor nőkkel kell kezelnie. Vagy kielégületlen vagy csak zavarban van, hogy a férfiaktól merevedése lesz.

ogli dzsí 2017.09.13. 17:25:44

nálunk a férfiakkal hájfájvval köszönünk, a nőknek intünk vagy ölelés vagy puszi vagy valami

akiket nem csípünk azoknak nem köszönünk

kézfogás nem gyakori ismerős nőkkel sose, ismeretlenekkel néha

dollarpapa (törölt) 2017.09.13. 17:28:00

mi kiverjük egymásnak

dollarpapa (törölt) 2017.09.13. 17:30:19

@Gatinho: pedig tök igaza van, én is ilyen mizantróp vagyok, a munkám 90%-át megcsinálhatnám otthonról is de a főnök sose menne ebbe bele

makatomi@hotmail.com 2017.09.13. 17:57:05

Ez a bizalom és a megelőlegezett tisztelet jele. Szolj előre hogy erre nem tartasz igenyt.

Hollandexxonvaldez 2017.09.13. 18:27:56

nem értem miért van felháborodva a poszter.Kézfogás az alapillem része.Ausztriában dolgozom,nem kicsi cég,reggel érkezési sorrendben kézfogás a kollégákkal.osztrák,magyar,szerb,bosnyák,stb.Minden nap jön a cégtulaj,többször is,ha az emberrel beszélnivalója van,kézfogás(forintban többszörös milliárdos).
Hanem,az illem szerint nőnek férfi előre nem nyújt kezet.Pár hete történt hogy reggel melóhelyre beérve,a parkolóban ott volt már 2 kollégám és az egyik felesége.Én illedelmesen kezet fogtam a 2 pasival,erre a csaj szó szerint lebaxott,hogy "mivan,velem kezet se fogsz?"
Amúgy tényleg agybaj van ezeknél a tőlünk és a rendes szokásoktól idegen,magyar helyett angolul kommunikáló,multiakármi cégeknél :))))

ogli dzsí 2017.09.13. 18:35:56

@Hollandexxonvaldez: üzleti életben nincs nő meg ffi

ha a ffi megy oda a nőhöz akkor előre kezet nyújt ennyi

sanyikám 2017.09.13. 19:13:18

Nekem csak az a problémám a munkahelyi kézfogással, hogy megfigyeltük, hogy 10-ből legalább 6 kolléga nem mos kezet WC után, se kis, se nagy dolog után, tök mindegy, hogy irodista vagy nem, és így rohadtul nincs kedvem odanyújtani neki a kezem.
Mondjuk ez sajnos nem csak a munkahelyre igaz.

ogli dzsí 2017.09.13. 19:21:40

@sanyikám: tökmind1, 10ből 6x én se mosok kezet azt sose vagyok beteg

különben is már amikor elzárod a csapot akkor telemegy a kezed bakikkal

vagy amikor megfogod kifele a wc kilincset

ugyhogy sose parázz az sem sokkal tisztább mint a frissen lehuggyozott kezem

Tweed (törölt) 2017.09.13. 19:28:30

Szerintem inkább dolgozz. Feleslegesen ne filozofálj és ne írj ilyen ostoba blogbejegyzéseket.

Tweed (törölt) 2017.09.13. 19:39:40

@Duplaxiii:
"De amiről a posztoló ír, az nem ez, hanem a mai marketingalapú (igen-ember, mindig mosolygunk, mindig pozítívek vagyunk, mindig közösségbe tartozunk) antivislkedési szabályok szerinti hányingerviselkedés egyik jelensége!"
Pontosan leírtad a lényeget. Nincs olyan, hogy mindig mosolygunk. Ha pedig van olyan hogy valaki egész nap mosolyog azt valószínűleg az elmegyógyintézetbe (vigyorgóba) kell utalni. Ezzel ellentétben, velem előfordul, hogy ököllel ütöm a klaviatúrát és nem érdekel, hogy ki kell fizetni. Kifizetem b +.

iBKV 2017.09.13. 19:52:45

En nem csinalok ugyet belole. Ismerkedes eseten pacsi, leszarom, ez alap. Aki pedig naponta akart fogdosni, megmondtam neki, hogy legyszives ne fogdoss. Ahhoz, hogy tiszteljuk egymast, nem kell fogdosni, taperolni.

Aki rinyagepezik es hiszteriat kialt, gyere haver! Kezet fogok veled szaras utan, kezmosas nekul. Ez igenis problema, hisz nem egy kockat lattam java konyvvel kijonni a retyofulkebol a kezeben es setalt ki kezmosas nelkul. Eleg ha megfogja a kilincset, te aki rinyagepezik, megfogod utana es jossz engem fogdosni. Ja es mi van ha meg ketszer a gatyadba is belenyulsz? Na ezert nem fogdossuk egymast irodaban. Eskuszom egy autoszerelo(respect nektek nem felreerteni) tisztabb, mint egy igenytelenebb programozo.

(Ex munkatarsam nickneve szaroskez volt. Magyarazzam?

iBKV 2017.09.13. 19:59:27

@ogli dzsí: na pont az ilyen felek miatt nem fogunk kezet. Egyel kutyaszart is, ha mar ennyire igenytelen szar vagy.

iBKV 2017.09.13. 21:03:45

@Tele Maus Nonprofit Consulting: vagy vannak beteg emberek, esetleg latens homokosok, akik oromuket lelik, hogy az osszes ferfit vegigfogdossak minden aldott reggel es este. Ez nem tisztelet jele, hanem hulye szokas az irodaban.

irodai gerilla 2017.09.13. 21:06:50

@redriot77: Bad Religion rulez! Kösz a linket, kár hogy nem ismertem korábban, beraktam volna!

iBKV 2017.09.13. 21:08:00

@rnz: sajnos annyira elkorcsosult a mai vilag, hogy teljesen igaza van. Volt hogy segitettem fesoknek, autoszereloknek, munkasoknak stb. Osszehasonlitva az irodai melosokkal, eg es fold a kulonbseg. Az irodai melosokban kialakul a nagymerteku frusztraltsag, beteges hatalomvagy, vagy siman antiszocok lesznek. + manapsag mar minden jott ment allat IT-s irodista lesz. Regen minden jobb volt...

videki gyerek 2017.09.13. 21:29:26

@ogli dzsí: Ennek semmi koze a betegsegekhez, nem a betegsegek miatt kell kezet mosni. Hanem a normalis emberekbe epitett termeszetes UNDOR miatt.
Nem a betegsegtol felnek az emberek, hanem undorodnak sajat es masok szaros, fosos, akarmilyen kezet fogdosni. Mert utanna azzal szaros kezzel fogom meg a kajat, hasznalati targyakat, ruhat, arcomat.
Es vegul mindenhonnan dolne a fos, es derekig gazolnank a szarban, fosban, hanyasban, egesz nap.
Ezert kell kezet mosni.

videki gyerek 2017.09.13. 21:31:14

Ja es a hivatalos ajanlas szerint, kezmosas utan, a csapot is egyszer hasznalatos papir keztorlovel kene elzarni.

Bolshevik 2017.09.13. 22:04:45

Én úgy szoktam hogy jó látványosan megigazítom a faszom kézfogás előtt, esetleg meg is szagolgatom utána. Ha egy kolléga ebből sem ért, akkor csak belerúgok egy nagyot. Egyből leesik a tantusz!

ogli dzsí 2017.09.13. 22:37:27

@videki gyerek: ne hisztizz

felesleges szokások rabja vagy

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2017.09.13. 23:19:06

@iBKV: Értem. Azaz nem értem, de nem is nagyon érdekel.

Nota bene: meg kellene ám becsülni azt az "irodát", mert igen sok embernek nem jut sem abból, sem olyan kollégákból, akik megtisztelik.

És nagyon sok embernél már a lakhatás sem adott, és büdösek a hajléktalanságtól, ám például ők nem "fogdossák egymás kezét", érthető okokból, noha a "látens homoszexualitás" arányaiban ugyanúgy kell jelen legyen közöttük is.

Egyébként pedig mind mondandódat, mind a stílust, és egyáltalán: a hozzám történő indokolatlan és kellemetlen, nem is várt és ezért is engemet' erőteljesen zavaró és bántó megszólongatást a leghatározottabban kikérem magamnak - és visszautasítom, az ugyanis, nyilvánvalóan, ugyanúgy a látens homoszexualitás jele (itt a részedről), ebben biztos vagyok.

Hiszen végső soron pont te magad állítottad fel a teóriát, ami ide is alkalmazandó, mert illik a sémába: a megszólongatás (itt: a részedről) az homoszexuális célú ismerkedés sunyi szándékaként tekintendő 8-)

mrp

SaturnV 2017.09.13. 23:45:55

I.R.O.D.Á.B.A.N. Itt a lényeg,mint mindig...

2017.09.14. 00:01:01

Ez milyen romai szam????????
Ertem en, hogy undorito a poszt tolojanak a kezfogas, de az altalanos iskolai tudas is undorito a szamara (es ezert mellozte a tanulast es a muvelodest), az azert elgondolkodtato.

DeMarco 2017.09.14. 00:40:11

Valakit ez zavar, valakit meg más. Speciel én kisgyerek korom óta mindig, mindenkit tegeztem, ezért nekem a mostani multi világban jellemző tegeződés abszolút bejön és ha látom, hogy valakit ez zavar, annál jobban szórakozom... :P A kézfogást és úgy általában a köszönést is simán elhagynám a magam részéről, nem izgat túlságosan az sem, ha én nem teszem, meg az sem, ha más nem teszi meg velem. Viszont elkerülhetetlen a multi világában, főleg az olyan népesebb multiknál ahol mindig is dolgoztam és főképp az olyan nyílt és emberközeli mágnes embereknél, mint amilyen vagyok. Meg se tudnám számolni, hogy egy nap hány emberrel pacsizom le, vagy hány nőnemű egyén ölel meg, simogat meg, ad puszit, ér hozzám. Bár nem igénylem egyiket sem, de elfogadtam, mint velejáró "mellékterméket" és különösebben nem zavar. Na és persze nem csak a munkahelyen van kézfogás, hanem mindenhol máshol is, ahol ismerősök, barátok vannak, vagy épp újat ismer meg az ember. Igaz, ha valakit nem kedvelek, azért negligálom, de elég ránézni és elmegy a kedve a bratyizástól, ha meg mégsem, verbálisan a földbe döngölöm. Ugyanakkor a legkevésbé sem zavar(na) az sem, ha elmaradna a pacsi.

2017.09.14. 01:12:41

Nemrég egy másik blogon arról panaszkodott valaki, hogy mennyire felidegesítette egy ember a tömegközlekedési eszközön, aki csak beszédbe próbált elegyedni vele. Nem átallotta egyenesen pszichológiai esetnek nyilvánítani az ilyet. (a buszon beszélgetni akaró embert!) És akkor most itt van ez az írás, a kézfogásról, ami beteges perverziónak lett minősítve… Nem is olyan régen, egy nem is olyan távoli galaxisban, ahol az emberek még nem a telefonjaikkal éltek társadalmi, és nemi életet, valamint ritka pokémonok helyett, inkább női seggeket fogdostak a parkokban, ebben a korban bizony elég gyakran előfordult, hogy két ismeretlen ember társalogni kezdett. Bazmeg csak úgy spontán, akár a buszon is! És az ismerős férfiak is úgy üdvözölték egymást, hogy kezet fogtak egymással. Ez a kölcsönös tisztelet-bizalom jele, és nem mellesleg össztársadalmilag elfogadott köszöntés. Bár te a nőkkel szeretnél pacsizni kedves poszter, velük PONT nem fogunk kezet. Ez a 21 századi emancipáció „ajándéka” a társadalomnak, a legtöbb magát NŐ-nek tartó NŐ-nek ugyanolyan kellemetlen aktus, mint a férfinak.

2017.09.14. 01:22:32

@sanyikám: Dettó. Csávókám a nőjével beszél telefonon, miközben többé-kevésbé beletalál a WC-csészébe, aztán kb. 1 másodpercre megnyitja a csapot és elhúzza alatta a kezét, majd rohan tovább. Persze, mondhatnám, hogy legalább víz érte a kezét. Mert ez sem általános. Azt el sem mondom, hol dolgozom :S
Rühellek kezet fogni. A munkatársaim már vették a lapot. A többség. De nem csak arról van szó, hogy nem mos kezet, miután a vizeletét/fekáliáját kiürítette a testéből.
A legtöbbjük nem tudja, mit jelent a kézfogás gesztusa. Szóval, hogy a nonverbális kommunikációban mi a funkciója (azon kívűl, hogy "férfiak vagyunk, ezt kő csinálni").
A legtöbbjük nem tudja, hogy mikor ki nyújtja a kezét. Tőlem például hiába várja az idősebb kolléga, hogy nyújtsam a kezem. Nem fogom.
Aztán, ha ez már világos, egyből leszűkül azoknak a köre, akikkel érdemes is kezet fogni (na, nem minden nap, hanem mondjuk huzamosabb távollét után, vagy épp első találkozáskor).
És vajon korrekt dolog-e az, ha én valakit a hátam közepére sem kívánok, de a kézfogás gesztusát megadom neki? És vajon illik (van értelme?) annak az embernek a kéznyújtását elfogadni, aki valójában szívesebben hasítana fel ágyéktól állkapocsig, hogy aztán a beleimmel nyuvaszthasson ki?

Szóval én korrektebbnek tartok egy helló/szevasz/jó napot kívánok/háj/cső/akármi köszönést (akár összefoglalóan, több ember irányában elkövetve), mint egy mindenkivel lekezelős (jó szó...) kölcsönös... izét.

2017.09.14. 01:30:59

@videki gyerek: "Ja es a hivatalos ajanlas szerint, kezmosas utan, a csapot is egyszer hasznalatos papir keztorlovel kene elzarni."

Sok mindenre volt gyógyír a sorkatonaság, többek között erre is. Ép ésszel felfoghatatlan, hogy három napig nem láttunk folyóvizet, szaros kézzel zabáltuk a lecsókonzervet, mosatlan kulacsból a patakvizet, és jééééé.... nem döglött bele senki. Nem mondom, hogy nincs higiéniára szükség, de korántsem olyan mértékben, ahogy ez a jólétben elhülyült társadalom gondolja.

ledobjuk az atomot 2017.09.14. 02:37:35

keményen túltolod a dolgot. isten óvjon tőled, de még a fajtádtól is. pff

videki gyerek 2017.09.14. 02:37:57

@Jankove: Nem tudom, ez miert lenne barmire is gyogyir.
Ha tabori korulmenyek kozott par oraig, napig nem tudok tisztalkodni, attol meg nem szokom le rolla. Valahogy undorodva elviselem, aztan ha hazaerek, akkor pont ugyan ugy tisztalkodom mint elotte.
Ha egy honapig, egy oserdei pocegodorbe laknek(mint a Ramboban), onnan kiszabadulva, hazaerve, tovabbra sem viselnem el, senki pisis, szaros kezenek fogdosasat.

2017.09.14. 06:05:41

szerintem neked pinád van.

kerúb 2017.09.14. 07:19:07

A probléma gyökere, hogy az emberek manapság már sokkal kevésbé képesek egymással közvetlen kapcsolatba lépni, mint korábban, viszont a kézfogás szokása még abból az időből maradt ránk, amikor a közvetlenség úgymond természetes volt ember és ember között.
Azért érezzük nyűgnek ezt a megszokást, mert nap, mint nap meg kell játszanunk magunkat.
Közvetlenséget, nyíltságot és kedvességet kell hazudnunk akkor, amikor nem is vagyunk közvetlenek, nyíltak, kedvesek.
Kezet fogunk, mint régi, jó barátok, utána egész nap nem is szólunk egymáshoz.
Ez a kettősség, ez a színlelés, képmutatás elviselhetetlen az olyan ember számára, aki az életet átláthatóvá, rendezetté, őszintévé szeretné tenni.
Először meg kellene oldani, hogy valóban őszinte közvetlenséggel, elfogadással, szeretetteljes együttérzéssel legyünk képesek egymás felé fordulni, és utána már természetes lenne az is, hogy megbeszéljük, akarunk-e kezet fogni vagy sem.
Most még megbeszélni sem lehet emberhez méltóan, miként is üdvözöljük egymást. Ehelyett inkább, ha meg akarunk szabadulni a kíntól, mindenféle sunyi kibúvót keresünk, hogy el lehessen kerülni a kézfogást vagy esetleg a másik végletbe esünk és túlságosan durván utasítjuk el az köszönésnek ezen velejáróját.
Persze van, akit nem zavar ez a kettősség, de legtöbb esetben csak azért, mert már eltompult, beletörődött azokba a nehézségekbe, amik az régi, emberséges világ és a modern, gépies élet összekeveredéséből származnak.
"Ez csak egy gesztus" - mondják. Vagy: "Ez hozzátartozik az illemhez". Így palástolják gyengeségüket és lustaságukat, hogy végiggondolják, vagy akár szétbogozzák ennek a felemás helyzetnek az összekuszálódott szálait.
Az a baj, hogy ez az erőltetett, beteges helyzet folyamatosan rombolja a lelket. A fényhez szokott emberi lélek nem tűri a hazugságot, megsérül, megbetegszik. Nem lehet sértetlennek maradni akkor, ha minden napját hazugsággal indítja az ember.
A kézfogás csak egy szokás a sok ezer közül.
Meg kellene állni, és a tartalmatlanná, mondanivaló nélkülvé vált szokásokat végleg elhagyni. Nem kellene megijedni az újtól, attól a furcsa, elhagyatott érzéstől, amikor szokásaink bilincse lehullik rólunk. Nem vesszük észre, hogy amiket támasznak gondolunk valójában csak börtönfalak. Semmitől sem menekülünk olyan intenzíven, mint a szabadságtól.
Nem a szokásokkal van a baj, hanem, hogy mögöttük egy egyre inkább kiüresedő lélek van.

odamondó 2017.09.14. 07:33:59

Én konkrétan rühellem, hogy minden nap körbe kell menni és mindenkivel kezet kell fogni. És akkor vannak az idióták akiknek kényszer, hogy szorongassa a kezed is.

Persze ez országonként változik. Normális helyen egy hangos köszönés elég.

rnz 2017.09.14. 08:11:10

@iBKV: Én is "irodista IT-s" vagyok, ahogy még sok kollégám is és egyikünknek sem fáj a kézfogás. Egyáltalán nincs kötelező jellege, akinél "kézre esik" azzal kezet fogok, de van akinek csak köszönök, mert tornamutatványokkal kellene átmásznom másik 3 emberen. Senki nem sértődik meg és senkinek nincs érintkezési undora.

VaradiJanos 2017.09.14. 08:43:43

@videki gyerek: "Ja es a hivatalos ajanlas szerint, kezmosas utan, a csapot is egyszer hasznalatos papir keztorlovel kene elzarni."
Így csinálom nyílvános illemhelyen, s utána még a kilincset is csak papírral vagy könyökkel.

VaradiJanos 2017.09.14. 08:44:41

@odamondó: kezd el a hangos, csoportos köszönést, hátha rászoknak!

2017.09.14. 09:22:58

hüje :( ly-t az ilyen nem érdemel.

odamondó 2017.09.14. 09:48:37

@VaradiJanos: itt most többségben vannak a kommentelőkhöz hasonló fafejű emberek. Nincs esélyem.

Haveravera 2017.09.14. 11:08:35

Kézfogás, tegeződés, szarszagú WC, csapatépítő tréning/céges buli/céges névnaapozás, menjünk együtt ebédelni, te merre mész haza, mert akkor én is arrafelé megyek és pofázok, magánügyek teregetése, családi fotók mutogatása, .
Ezektől hánytam annyira, hogy inkább önfoglalkoztató lettem.
PS: Egyszerűen nem értem, hogy aki reggel nyolckor teleszarja a WC-t, az miért hozza be, miért nem tudja otthon elintézni?

2017.09.14. 13:12:00

@Haveravera: szerintem mindenki örült, hogy végre megszabadultak tőled.

driopios 2017.10.03. 09:24:01

A reggeli kétfogás übergáz. Ilyen iparitanulós tempó.

iBKV 2017.10.11. 18:38:33

@Tele Maus Nonprofit Consulting: bullshitelsz fogdoso homikam iobbra balra, mert ratappintottam a lenyegre. Nem is erted, akkor meg mit szovegelsz? Menj es adj hand es blowjobot inkabb az osszes kollegadnak, ha ennyire imadod oket! :D tovabbi homilomment nem erdekel pubi! Csa!

Xezs7 2018.08.28. 23:27:26

Az első ponttal maximálisan egyet tudok érteni. Szerintem teljesen fölösleges minden egyes nap kezet fogni olyanokkal, akikkel tudom, hogy másnap is találkozni fogok. Aztán: ha már csak 10 férfi közvetlen kollégám van, az azt jelenti, hogy (ha én érkeztem elsőnek) akkor 10-szer fogják megzavarni a figyelmem munka közben. Számomra nagyon irritáló, mikor koncentrálok valamire, és odajön valaki kezet fogni, majd elmegy. Mi értelme? A csoportnyomást nagyon jól látod. Szerintem az emberek többsége nem akar kezet fogni, legalábbis nem azokkal, akikkel minden nap találkozik. Csak fél attól, hogy parasztnak nézik, ha ezt nem teszi meg. Én már rég túltettem magam ezen, és nem is jön oda hozzám senki se kezet fogni. Megkérdezni még senki se merte, hogy nekem mi bajom a kézfogással. Viszont nem is vagyok elszigetelt kolléga, mert sokakkal el tudok beszélgetni általános dolgokról, mikor épp kedvem van.

Xezs7 2018.08.28. 23:39:05

@Jankove: buszon van egy csomó hülye, akivel tényleg nem akar az ember beszélgetni. Vannak barátaim, beszélgetek velük. Nagy ritkán vannak jó arcok buszon, azokkal nem gond.

Xezs7 2018.08.28. 23:42:35

@Haveravera: mikor mutogatják az újszülött fényképét. Totál leszarom más gyerekét, van nekem is, elég azt nézegetni.
süti beállítások módosítása