Számláló

<a href="http://info.flagcounter.com/UR2I"><img src="http://s09.flagcounter.com/count/UR2I/bg_FFFFFF/txt_000000/border_CCCCCC/columns_2/maxflags_12/viewers_0/labels_0/pageviews_1/flags_1/" alt="Flag Counter" border="0"></a>

Munkakedv-blog

Szevasztok! Irodai gerilla vagyok egy multinacionális banknál. Kurvára nem érdekel a munkám, én ennél valami értelmesebbre vagyok hivatott! Például szívesen lennék milliomos vagy amerikai filmsztár! Ehelyett egész nap csak szenvedek itt az irodában. Sorstársakat keresek, hahó!

Friss topikok

Munkakedv International

Flag Counter

2018.08.03. 12:18 irodai gerilla

Akarjunk-e főnökök lenni?

Ég a napmelegtől a kopár szik sarja, tikkadt irodai rabszolga nyájak pedig szétunják magukat a jólhűtött irodaházaikban. Ma egy nagyon fontos témával jelentkezünk, amit mindenki elhallgat előttetek: a főnökké válással. Ha öltönyös gályarab vagy és nem teljesen debil, továbbá a munkába való beleszarást elég ügyesen csinálod, akkor jó eséllyel előbb-utóbb eljön az a pillanat, amikor megkínálnak valami előléptetéssel és főnökséggel. A karrierblogok szerint ez egy katartikus pillanat, az aratás ideje, életed egy lokális csúcspontja, stb. - még szerencse, hogy mi tudjuk, hogy a karrierblogok a legnyomorultabb fakenews gyárak.

Rutinos irodai gerilla minden munkahelyi eseményt aszerint értékel, hogy ez mennyi többletmunkát hoz a konyhára, így van ez a főnökké való előléptetéssel is. Persze amíg az ember fiatal vagy agymosott baloldali aktivista, addig hajlamos azt hinni, hogy a főnökké válás egyenlő a belépéssel a privilegizált kasztba, ahol az ember középkori földesúr módjára egész nap csak a hedonista élvezetekkel (including az alattvalók kedvtelésből való terrorizálása, vagy az ún. "első metoo# joga", stb.) foglalkozik, a munkát pedig megcsinálják helyette a parasztok, Ez talán a CEO-szinten tényleg így is van, de sajnos minket nem oda neveznek ki, hanem kisfőnöknek vagy középvezetőnek. Az igazság pedig az, hogy ezeken a szinteken többet és stresszesebben dolgozol, mint előtte csicskaként. Az okok a következők:

1) Többé nem csak a saját, hanem az embereid munkájáért is felelős vagy: hiába lettél főnök, attól még neked is maradt főnököd (ha más nem, a köcsög ügyfelek). Ezek valami furcsa oknál fogva téged tartanak felelősnek azért is, ha az embereid basznak el valamit. Ráadásul többnyire a "kassza kulcsát" sem adják oda: mivel a munkáltatói jogokat még középvezetőként sem te gyakorlod, ezért a szar embereidet sem kirúgni nem tudod, sem a jóknak fizuemelést adni. Ezt persze a kisköcsögök is tudják rólad, eszerint is fognak pedálozni a tőled kapott munkákon,  

2) Foglalkozni, beszélgetni kell az embereiddel: a munkahelyen a legelviselhetetlenebb pestis a kellemetlen kollégák jelenléte, többségük még a munkánál is rosszabb. De legalább a zseinális, "Hogyan szabaduljunk meg a zavaró kollégáktól?" posztunk óta tudjuk, hogyan rázzuk le őket a faszba. Na, ha vezető vagy, az ott tanult praktikákat egyszerűen nem tudod alkalmazni: muszáj vagy beszélni az embereiddel, különben még annyira se csinálják meg a melót, és annak következményeiként pedig lásd: egyes pont. Sőt, bármenyire is perverzen hangzik, néha kénytelen vagy te keresni a nálad is sokkal debilebb beosztottaid társaságát, hogy megértess velük olyan dolgokat, amiket egy értelmesebb óvodás is tud már.

3) Fogadnod kell az alulról jövő seggnyalást, miközben továbbra is kötelező a fárasztó felfelé való nyelvcsapkodás: trükkös céges karácsonyos ajándékozás, átlátszó verbális hízelgések, ez annyira kellemetlen, hogy még írni sincs kedvem róla, Mondjuk legalább a céges focin a kisköcsögök hagynak téged, a főnököt is gólt rúgni

4) Az időd jelentős részét a főnökséggel járó tréningek, meetingek és egyéb események töltik ki: ezeken pedig eszméletlen mennyiségű kreténséget kell végighallgatnod, fontoskodó, hányingerkeltő emberektől. Egyszer ezekről is írok egy posztot. Külön alfaja ennek a kategóriának az üzleti út, amikor a külföldi headquarterbe kell kijárnod a fejtágításra, ráadásul az embereid még azt is elvárják, hogy innen hozz nekik mindenféle csokikat meg egyéb ajándékokat. Tudod mit? Get up, stand up és lófaszt ne hozz nekik!

5) A jó fej beosztottaid ugyanolyan kemény irodai gerillák, mint te voltál, a rossz fejek meg debilek. Az előbbiben azért nem lehet megbízni, mert ugyanolyan dörzsölten csalja el a munkát (leghorrorabb esetben pl. olvasta a Tudomány a munkakerülésben rovatunkat is!), mint te fénykorodban, az utóbbiban meg azért nem, mert enélkül is képes bármit elcseszni.

És most hozzátok szólnék, drága irodai gerilla-terrorcsoportvezető harcostársaim: nektek hogy jön be a főnökség?

 

 

 

40 komment

Címkék: főnök köcsög kollégák első metoo# joga debil beosztottak


A bejegyzés trackback címe:

https://munkakedv.blog.hu/api/trackback/id/tr6914158589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.08.05. 03:59:18

Ez nagyjából igaz, lehet van pár ember akit érdekel amit csinál, de ők hülyék - főnöknek lenni akkor kell amikor a saját boltodat viszed a multiknál a kisfőnökösködés kamu kategória.

Sőt van hogy meg sem fizetik. SSc-ből van tapasztalatom, ott az alap paraszt kap mondjuk 400-450et szerencsés esetben a semmiért, a TL meg mondjuk 6 kilót, de őt basztatják amikor otthon van, meg 7végén meg szabin is legyen nála az ájfón mer hátha reagálni kell vmi mélre, na meg pelenkázhatja a sok idiótát...

hát kössz nem, most ugrok ki 1 év után és majdnem duplázom a fizumat vmi hasonló fassággal...az ütődött "volt" főnököm meg azt hiszi az a karrier hogy ott van már 6 éve ebben a lebujban, phöjj

Pöff 2018.08.05. 07:26:40

@Halál kamionja mindenkit elgázol:
SSC?
netto 400-450?
Mesélj még? Bruttóban nem érem el vidéken.

HW Tervező mérnök kap ennyit nettóban.
pesten
Nekem 20 éve van a cégnél (ipari termelés) a főnököm.
"Szerencsére" most fog szét szaladni a nyáj alóla. Felvenni senkit nem tudnak 1 éve.
(főként a pénz és a tudás akarat hiány (dolgozni kellene) miatt, de akit felvesznek az is max 1 év a céges munkakultúra hiánya miatt lép le igen gyorsan)

TL az mit jelent?
mivel foglalkozol, és milyen képzettséged van?

n3spr3ss0 2018.08.05. 07:54:39

@Pöff: Dumál csak, árufeltöltő a multinál.

csárlszbrunzol 2018.08.05. 08:07:46

@Pöff: team leader
Nem írta, hogy nettó vagy bruttó, de Te azonnal nettóra gondoltál...

csárlszbrunzol 2018.08.05. 08:09:56

@post: jogos az okfejtés, jól közelíti meg az írás a problémát

midnightcoder2 2018.08.05. 08:18:20

@Pöff: Vidéken IT-val foglalkozni kb. annyira szerencsés ötlet, mint Pesten kombájn vezetéssel. Ha van is egy-két cég aki egy nagyobb városban ilyet művel, pontosan tisztában van azzal, hogy 200 kilométeres körzetben nincs másik munkáltató ebben a műfajban, és ennek megfelelően is viselkedik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.05. 08:19:11

A kisfőnök a normál dolgozónál 2-3-szor többet dolgozik, így semmi értelme főnöknek lenni, mert alig 20-30 %-kap többet.

Tapasztalom helye a Coca-Cola.

midnightcoder2 2018.08.05. 08:19:30

Amúgy elég kevés olyan blogpostot olvastam még eddig az indexen, amivel ennyire egyet tudnék érteni.

DarrellEReviS24 2018.08.05. 08:29:12

Biztos van benne igazság, és aki külföldön gyakorolja mindezt, annak még durvább a helyzete... Pláne ha ott is magyarokat kellene irányitania, de az eredményeket már az adott országból való főnökök várják.Annyit elmondhatok, hogy egy rémálom.. Saját tapasztalatból mondom, hogy a külföld még jobban eltorzitja az emberek értékrendjét. Mert relatíve alap képzettségű, és nem mellesleg műveltségű emberek, hirtelen olyan pénzek felett rendelkeznek,amikről nem is álmodhattak otthon. Na, ekkor kezdődik az igazi műsor... Ráadásul mivel idegen nyelvet nem beszél, (mert minek az?) úgy gondolja, hogy ha már főnök vagy, akkor egyben a személyes tolmácsa is. Aki majd elintézni neki, hogy hazajusson az éppen aktuális lagziba, ami csak egy újabb ürügy a következő bebaszásra. Ez persze amúgy is megvan minden hétvégén,nyelvtanulás helyett mondjuk. Ráadásul a főnökök mindent rajtad kérnek számon, aztán ha jelezd feléjük, hogy xy nem ide való, akkor rádszólnak, hogy ne már, mert így sincs ember. Szóval nem egy egyszerű történet ez.. És ez csak néhány példa volt, ennél sokkal durvább dolgok mennek itt.

porte 2018.08.05. 08:42:15

Hat en mar untam egyszeru csicska lenni, egyszeruen nem motivalt mar hogy valtsak es ott megint csicska legyek rohadt nagy feleloseggel kis penzert. Meg shemelyisegem miatt nehezen tudtam nar elviselni egy ido utan h kulonfele nalamnal hilyebb csicskabb fonokok csicskaztatnak. Volt olyan aki okosabb volt...azoktol probaltam minel tobb mindent ellesni...

Szoval egyido utan ezert lettem vezeto csicska...
Nem vok egyatalan ilyen..hogy gyszeretek fegyelmezni meg fontoskodni...de volt egy idiota pszichogialag beteg alkalmazottam akit nem is en vettem hanem megorokoltem es muszaj volt kirugni....mert hosszutavon tuti en meg a fonokom kaptunk volna szivinfarktus...nagyon sok turelmi ido utan...legdurvabb incidensek utan vegul megvsltunk tole..azutan felvettem helyette vki mast...igy mar oke...

Tobb a penz...feleloseg is...alapvetoen vagxok kiabrandulva a multikukti es alkalmazotti letbol...de vezeto csicskakent kicsit jobban lehet gyujtogetni mint egydzeru csicskakent...
Szoval bizok benne h egyszer dikerul kiugrami es egy sajat cuccot tolni...

Az se lesz egxszeru de talan jobb lesz mint ami van...es kesobb elerheto...

Mert huzzuk huzzuk vki mas szekeret addig amig le nem fordulsz a szekrol...aztan helyre raknak vki masik csicskat...es ennyi...
Egy ideig jo ez...de nyugdijig nem zudom ki birja ezt csinalni...?
Azt mkndjak 10 ev menedzserkedes utan az ember mar total kieg...
Az biztos hogy en most mar ha valtok es maradok multikuktiba tuti hagxok magamnak egy feleves pihenot a ketto kozott...

nick papagiorgo 2018.08.05. 09:40:56

Kisfőnöknek lenni nem jó, de ezt a lépcsőfokot is meg kell venni, ha nagyfőnök akarsz lenni, netán többet akarsz keresni.

Igazából az emberek jó része egyáltalán nem akar "főnök" lenni, de ha többet akarsz keresni, akkor az csak az ilyen előrelépéssel lehetséges. Sokan nem is alkalmasak rá, de - mivel pl. régóta ott vannak - kiemelik őket, általában ez a legnagyobb katasztrófa kb mindenkinek.

Amúgy meg meg lehet oldani, le kell osztani a munkát, ellenőrizni kell a végeredményt kb ennyi. Ez csak szervezés kérdése. Vigyázni kell, hogy lehetőleg ne legyen semmilyen napi feladatod (ezt a beosztottak csinálják meg) mert te mással foglalkozol (pl. meetingekre jársz). Az embereket vezetni meg nem egy nagy durranás (már annak,aki tudja), ebédelgess meg kávézgass velük, tudd hogy mik a problémáik, próbáld megoldani őket, és ha személyes (vállalaton kívüli) gondjaik vannak, biztosíts nekik szabadidőt, hogy maradjon rá idejük. Kb ennyi :)

munkanélküli informatikus 2018.08.05. 09:54:17

A főnökség az nem csak egy pozíció, az egy külön szakma. Van aki ért hozzá (tudja csinálni), van, aki nem. A felső vezetés részéről öntökönlövés, ha minden csoportból a legjobb munkaerőt emelik ki főnöknek: egyrészt elveszítik a cég egyik motorját (nem lesz többé ideje hasznos munkára), másrészt nem biztos, hogy aki szakmailag profi, ez egyúttal okos politikus is.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.08.05. 09:58:18

@Pöff: ki mondta hogy nettóban, rajtad kívül?

munkanélküli informatikus 2018.08.05. 10:06:10

A főnöki pozíció csak akkor jár több munkával, ha a felső vezetés nem gondol a kisfőnökök tehermentesítésére (pl tényleges szakmai munka: nulla). Tehát létezhet olyan főnöki munkakör is, amit mindössze 30%-kal magasabb bér mellet is érdemes elvállalni. Persze ilyen munkakör kialakításához a felső vezetésben kell legalább egy olyan ember, aki intelligens és nem Valakinek az osztálytársa. Ha nincs ilyen intelligens ember, akkor marad a túlhajtás, a háromszoros muszáj-bér és az ennek ellenére két évente kiégő+kilépő kisfőnökök.

munkanélküli informatikus 2018.08.05. 10:16:02

@nick papagiorgo: "Az embereket vezetni meg nem egy nagy durranás"

Nagyon sok ember nem képes egy jófej haver, ám alkoholista (zugivó) kollégának vagy egy gyakran elkéső és korábban lelépő egyedülálló családanyának a szemébe mondani, hogy "sajnos szar alkalmazott vagy, javasolni fogom, hogy kirúgjanak".
És van olyan kisfőnök, aki viszont csak ilyesmire alkalmas, másra nem.
Itt kezdődnek a kemény dolgok... hogy kiből legyen főnök.

midnightcoder2 2018.08.05. 10:24:49

@munkanélküli informatikus: Ez pontosan így van. A másik probléma, hogy sima dolgozóként viszont egy idő után eléred a plafont, ahonnan nem nagyon van tovább, csak a főnökség irányába, ami viszont jó eséllyel pont nem az amiben jó vagy.

Pl. egy introvertált ember kiváló programozó lehet, de team leadernek már nem biztos hogy annyira nagyon jó, projekt managernek meg pláne. Ugyanakkor ha tovább akar lépni, kénytelen esetleg olyasmivel foglalkozni ami rohadtul kívül esik az érdeklődési területén (excel tologatás).

MEDVE1978 2018.08.05. 10:25:19

Az évek során voltam junior, középtapasztalt, senior beosztott, senior "tanácsadó" (kvázi függetlenül lebegő entitás), kisfőnök és nagyobb főnök is.

Ebből egyértelműen a nagyfőnök, a senior beosztott és a tanácsadó az optimális. Beosztottként és kicsit függetlenebb tanácsadóként már jó pénzt kapsz, viszont elismerik a szaktudásodat is. Jó esetben védve vagy még az idiótább felsővezetőktől is, ha van felfele több szint. Viszont csak a saját munkádért felelsz, mindig tudsz biztonsági játékot csinálni (főnököd dönt és viseli a felelősséget). Nagyobb szintű vezetőként a pénz jelentősen jobb és a "vezetői feladatok" (delegálás - számonkérés, meetingeken ismeretek szintetizálása, tárgyalások stb.) kerül előtérbe. Már senki nem várja el tőled, hogy mikromenedzselj egyes problémákat, ha jó teamet építesz fel, azok dolgoznak maguktól, te meg pihenhetsz egy picit. (1-2 év ilyen szintem volt, sajnos már nem ez a helyzet).

A kisfőnök annyival rosszabb, hogy minden szarral téged találnak meg, hallgathatod az idióta beosztottakat. Nem is a trükkös irodai gerillákra gondolok, hanem az egyszerűen butákra, lustákra, egymással megférhetetlenekre. Innentől te vagy a pszichológus. Elnézést a hölgyektől, de ez női munkavállalói környezetben nagyságrendekkel keményebb, állandó a fúrás és egymásra fújás.
Micike állandóan facebookozik / álmodozik / bambul / dohányzóban lebzsel / Zsuzsikával csivitel / telefonál, mondja Marcsika a szent, aki mindig dolgozik és egyszer sem gondol hasonlóra. Persze olyan, hogy oké tisztázzuk, üljetek le, beszéljétek meg mi a probléma, nincsen, mert mindegyik csak a másik háta mögött mondja a magáét.
Szar helyzetben (ha a teamben szar a fluktuáció és felállt egy pár ember) aztán figyelheted a lelküket: Micike miért rossz kedvű, ugye nem akar felmondani, amíg a HR-nek sikerül a már elment kollégái helyére pótlást találni stb.
Odamenni hozzá és megtudni, hogy ő azért rossz kedvű, mert Zsuzsika több pénzt kap / ellene szervezkedik / őt nem ismerik el stb. holott lehet, hogy csak összeveszett a bikájával.

nick papagiorgo 2018.08.05. 10:25:27

@munkanélküli informatikus:
ez így van.

A jó főnök - nézetem szerint - érezteti a kollégával (pl. négyszemközti beszélgetéseken), hogy mi a gond pl. "Nézd, a többiek szemét szúrja, hogy sokszor elkésel..." stb. Aztán ha az illető nem tud változtatni a magatartásán, ne csodálkozzon, hogy kirúgják.

Mindenki megérti, ha a kollégáinak/beosztáttjainak a magánéletében időszakos zavar van (pl. gyereke született, ezért kialvatlan, minden gondolata a gyerek körül forog, rohan haza stb). De ezeknek időszakosaknak kell lennie, és belátható időn belül véget kell érnie. Ha nem, akkor ne csodálkozzon, ha a többiek kutálják vagy kirúgják.

Az tény, hogy vannak jó szakemberek meg jó főnökök, a két halmaz nem feltétlenül ugyanaz, ideális esetben igen, gyakorlatilag ált. kevésbé (vagy ez vagy az, leggrosszab az egyik se).

nick papagiorgo 2018.08.05. 10:30:27

@MEDVE1978: sosem szabad hagyni, hogy a "csirkefarm" átvegye az irányítást :)

Én azt a megoldást alkalmaztam, hogy "nézd, én ezekbe a női dolgokba nem szólok bele, X jó munkaerő, a munkáját elvégzi időre és pontosan, nekem ennyi kell és nem több, lelki problémákat nem tudok megoldani, nincs is erre időm, szevasz". És minden csirkével. Onnantól marakodhattak, sokat nem értek el vele, rólam lepattannak, a vezérigazgatóhoz csak nem megy el vele, szép lassan el is halt a dolog :)

MEDVE1978 2018.08.05. 10:46:28

@munkanélküli informatikus: Itt az a kérdés, hogy mekkora a team. Ha a kisfőnök mondjuk 10+ emberért felel, akkor szerintem is egyértelműen jelentősen csökkenteni kell a szakmai feladatokat, mert a koordinációs és vezetői feladatok ekkora teamnél már jelentősebbek.
Felső vezetői szempontból viszont rossz helyzet, ha a kisfőnököd nem csinál szakmai feladatokat, mert ha a teamjéből többen felmondanak / szakmai iránymutatás kell nekik, akkor nem tudja értelmesen újraosztani a feladatokat, esetleg egy-két rutint ő maga elvégezni.

Sültem már fel ilyennel: kineveztem egy dolgozót kisfőnöknek egy 3 fős team élére, akiről kiderült, hogy mentálisan egyáltalán nem tud váltani, feladatot kiosztani és számon kérni még valamennyire igen, de a kisfőnökséget úgy képzelte el, hogy ő majd szépen fodrászhoz jár, irányítgat, néhány könnyebb szakmai feladatot elvégez, a többiek meg húznak, túlóráznak, csak mert ő mondja. Természetesen nem ment és amikor az output nem stimmelt, mutogatni kezdett: a Béla hülye, a Rudi lusta és facebookozik, a Mici utálja őt és nem végez jó munkát. Mind az ő hibájuk, ő mindent jól csinált.

CsakEgysrác 2018.08.05. 10:57:31

Tapasztalatom szerint vezető beosztásban az emberekhez kell nagyon erteni, nem art a melohoz sem, de az ugy is az alkalmazottak vegzik el. Pszichiáter által ajanlott konyvet javaslom minden vezető beosztasban dolgozonak ,Eric Berne - Emberi játszmák.
Aki ért az emberekhez, barmilyen kutyuto bandabol csapatott tud kovacsolni. Persze nem kell minden hulyevel vegtelensegig szenvedni. De ha kicsit is hozza tud adni a munkahoz, idot es motivaciot lehet neki adni. Aztan ha elbukott, megkoszonni a munkáját. Nem mindenki aljalmas az adott munkara. MBTI szemelyisegteszt is fontos lenne a jelentkezoket kiszurni. Nincsen vele szuletett erzeke a munkahoz, nem biztos , hogy megeri idot, energiat fektetni az emberbe. Amelyik ceg nem dolgozik egyutt pszichologussal , hogy kivalasszak a megfelelo emberek a ceghez, legyen az targoncas vagy termeles vezető. Azt egy elbaszott szűk látókörű tulajdonos vezeti. Legyen az Coca Cola vagy Bosch.

midnightcoder2 2018.08.05. 11:06:56

@MEDVE1978: Ez akkor nem nagy gond, ha a beosztott aránylag önálló. De ha a saját melód mellett még a beosztottakat is mikromenedzselni kell az annyira nem jó móka, annál is inkább mert a komplexebb dolgokat általában azért te csinálod, és nem annyira vidám ha félóránként context switchelni kell mert jön az emberke hogy neki épp ezzel fáj a hasa és mit csináljon. És ha az emberke nem halad akkor is te vagy a hülye, mert te csináltad a felmérést hogy mi meddig tart és mikorra lesz kész.

nick papagiorgo 2018.08.05. 11:07:40

@MEDVE1978: nézetem szerint optimális esetben olyan 6-7 fő felett kell kisfőnök, annál kisebb teameknél elég egy szenior. 10 fölött viszont KELL, mert senki sem tud normálisan 20 főt irányítani, akkor ossza meg, legyen két teamleadere stb.

Szintén optimális esetben a temaleader/kisfőnök tudja mindenki munkáját ellátni, ha nem ismeri, tanuljon be rá. Akkor tud helyettesíteni, szakmai tanácsot adni, kiválasztásban részt venni stb. . Ha nem ért bármelyik embere munkájához, akkor csak "propeller", nem főnök, akit az orránál fogva lehet vezetni.

CyberPunK 2018.08.05. 11:48:07

Aki nem tud delegálni, az ne akarjon "főnök" lenni multinál.

Zsuzsi25 2018.08.05. 11:54:33

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Egyet értek!!!!!! Én is Ssc.ben vagyok. AP.s vagyok most, de voltam AR.es is, GL-es is, más-más cégnél. A treasury volt az egyetlen hely ahol nem ezt tapasztaltam. Viszont az nem egy stresszes csapat :) HR-hez képest ez nudli....beosztottként legalábbis

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.08.05. 12:10:05

@Zsuzsi25: AP AR GL semmit sem mond nekem én ITban húzom az igát, gondolom excel toszogatás ...:D, az a baj a püi dept-ekkel hogy tele van nőkkel nekem könnyebb emberekkel dolgozni

munkanélküli informatikus 2018.08.05. 12:29:45

@midnightcoder2: "A másik probléma, hogy sima dolgozóként viszont egy idő után eléred a plafont, ahonnan nem nagyon van tovább, csak a főnökség irányába,"

Ez a "nindenáron továbblépni" ez valami agybetegség, amivel elmeorvoshoz kell küldeni az embereket. Ha valaki elérte a számára optimális szintet (magabiztos szaktudás /megelégedettség /boldogság) és mégis tovább akar lépni, az egy önsorsrontó idióta. Még rosszabb, ha elvállalja a főnökséget és amikor kiderül, hogy nem testszik, akkor szégyelli kimondani, hogy inkább hadd legyek újra egyszerű beosztott. Ilyenkor vagy bennragad egy nemszeretem szituációban (örökre vége a boldog életének), vagy besokall és kilép a cégtől (szégyenként éli meg és kimenekül az Ismeretlenbe).

munkanélküli informatikus 2018.08.05. 12:40:18

@nick papagiorgo: A végzett munkát ellenőrizni nemcsak a legjobban dolgozó csapattag képes. A legjobban dolgozót csak hagyjuk továbbra is dolgozni békében, vegyük körül puha nyugalom+boldogság védőburokkal, plusz fizessük meg rohadtul, hogy eszébe ne jusson kilépni.
A főnöki erények túlnyomó többsége nem szakmai jelegű, ez annyira igaz, hogy sok esetben szerintem ezerszer jobb, ha egy jó manager a kinevezése után utólag tanul bele (többé-kevésbé) a szakmába, mint amikor egy jó szakember a kinevezése után utólag próbál jó főnöknek is betanulni.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.08.05. 12:44:53

@munkanélküli informatikus: "A legjobban dolgozót csak hagyjuk továbbra is dolgozni békében, vegyük körül puha nyugalom+boldogság védőburokkal, plusz fizessük meg rohadtul, hogy eszébe ne jusson kilépni."

- a multiknál a közvetlen főnöködnek alig v. semmi beleszólása nincs a fizetésedbe, ahol meg van azokkal soha nem találkoztál, max. a spam mappából ismered a heti buzdító hülyeségeiket

munkanélküli informatikus 2018.08.05. 12:59:12

@Halál kamionja mindenkit elgázol: A legjobban dolgozó beosztott ugyanannyit keressen, mint a főnöke, akkor talán nem akar főnök lenni. marad a helyén és tovább tolja a cég szekerét.
A kisfőnök pedig ne Hataom, hanem egyfajta szolgáltató legyen.

csárlszbrunzol 2018.08.05. 13:21:50

@munkanélküli informatikus: "A kisfőnök pedig ne Hataom, hanem egyfajta szolgáltató legyen."
Az a baj, hogy a főnök dolga az, hogy el legyen végezve a meló. Tehát óhatatlanul "hatalomba" fog fordulni a kérdés. Ha meg nem, akkor nem tud semmit elérni az ember kábé.
Btw, ez a kisfőnök-nagyfőnök dolog kicsit megtévesztő, nem tudni, kinél mit jelent. Nálam kisfőnök = 30-40 ember főnöke, menedzser, nagyfőnök pedig az, aki a következő szinten áll a strukturúban, azaz menedzserek menedzsere, ügyvezető, stb.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.08.05. 13:37:49

@munkanélküli informatikus: mondom it ssc-ből van tapasztalatom, nyiván egy csirkekeltető üzemben mások az emberek.

2 ssc-t próbáltam, mind2 helyen jó volt a kisfőnök. Az első totál pályakezdő volt, soha nem csinálta amit a beosztottak, így segíteni nem tudott, de legalább emberileg jó arc volt békén hagyott. A helyen ahonnan most dobbantok, ott tapasztalt is a kisfőnök, meg emberileg is jó. A következő helyen a haverom lesz a kisfőnök, de összvissz 3 ember a team úgyhogy az egy új helyzet lesz

Zsuzsi25 2018.08.05. 13:59:43

@Halál kamionja mindenkit elgázol: (És ugy, hogy Account Payable, Account Receivable?)

Ne is mondd! :))) Kettönél több nö veszélyes kis helyen összezárva.
Egyszer, egy migrálás során, (régi dos alapu rendszerböl álltunk át SAP.ra) volt lehetöségem egy honapig IT.sok között dolgozni. (Betelepültem az irodájukba 2 hétre) Egyfelöl, soha életemben nem szorakoztam olyen jol, mint akkor, másfelöl, nem ment a furkálás, mint a nök között. Teljesen más a férfi kollégákkal! :))))

tonypek 2018.08.05. 17:44:47

kisfőnöknek lenni úgy hogy közben produktív is légy nehéz feladat, ami nem mindig működik ügyfél függően. Munkatársak tudják hogy nem a kisfőnök adja a fizetésemelést, ő nem tud kirúgni.
A kretének (legyen az nő v. férfi) ráéreznek erre, rájátszanak (esetleg szervezkednek is mocsok módon) és bukás is lehet ebből. Főleg ha az igazi főni b*szik bármit is tenni eközben.
Kellő "hatalom" nélkül csak egy Rambow lehetsz akit feláldoznak ha a projektben baj van.

Cobs 2018.08.05. 19:44:40

@MEDVE1978: pff...hat nekem ilyen fonokom volt utoljara...buta vokt nagyon kicsit ertetr szakmajahoz...vezet technikailag idiota volt +pszichopata...leorditott minket mer elmentunk reggelizni :)lol...
Szoval ismeros...
Ez pesten volt...

Cobs 2018.08.05. 19:47:56

@Halál kamionja mindenkit elgázol: hat ha haverod a kisfonok szerintem legyel nagyon eros fenntartssokkal az irant hogy mennyire lesz jo...
Sok ilyet latram mar...90%ba nem vezet jora...volt olyan hogy nagyon durvan jo 10 eves baratsagot tett tonkre...szoval csak ovatosan...egyebkent hajra...:)

Dr.Démonmac1 2018.08.05. 20:49:05

" eszméletlen mennyiségű kreténséget kell végighallgatnod, fontoskodó, hányingerkeltő emberektől"
Ez így van sajnos olyan piszlicsáré szarságokkal képesek megtalálni.. az idő java ilyen hülyeségekkel megy a meló kárára...

Xezs7 2018.08.29. 20:56:51

A feljebb lépkedéssel az a gond, hogy utána elvárják, hogy hétvégén is dolgozz, meg este 8-kor még te elérhető legyél. Hát kösz, nem. A hétvége az enyém, arról le lehet szakadni.

Arról is lehetne egy posztot írni, hogy a mai multiknál mennyire nyomják az arcodba a saját telefonra letölthető, de dolgozásra való applikációkat, amikkel pl. nyomon tudod követni az emailjeidet. Soha nem raktam ilyesmit a telómra, pedig lehetne.

Xezs7 2018.08.29. 20:59:22

@munkanélküli informatikus: Jó meglátás. Sokan azt hiszik, hogy evidens, hogy a legjobb dolgozóból legyen a főnök. Pedig nagyon nem. Lehet hogy egy programozó iszonyat jó programokat ír, de mellette meg 2 szót nem képes a kollégáihoz szólni, mert annyira nem ért az emberekhez.
süti beállítások módosítása