Számláló

<a href="http://info.flagcounter.com/UR2I"><img src="http://s09.flagcounter.com/count/UR2I/bg_FFFFFF/txt_000000/border_CCCCCC/columns_2/maxflags_12/viewers_0/labels_0/pageviews_1/flags_1/" alt="Flag Counter" border="0"></a>

Munkakedv-blog

Szevasztok! Irodai gerilla vagyok egy multinacionális banknál. Kurvára nem érdekel a munkám, én ennél valami értelmesebbre vagyok hivatott! Például szívesen lennék milliomos vagy amerikai filmsztár! Ehelyett egész nap csak szenvedek itt az irodában. Sorstársakat keresek, hahó!

Friss topikok

Munkakedv International

Flag Counter

2010.05.12. 12:48 irodai gerilla

Hogyan tudjuk meg kollégáink fizetését?

Versenyszférában élünk, vagy mifene. Ez azt jelenti, hogy mindenki eltérő fizetésért dolgozik, amit szépen csendben a számlájára utalnak és kussol róla, lehetőleg titokban tartja és persze folyton elégedetlenkedik, hogy milyen keveset keres és hogy mennyire nem jön ki a fizetéséből.
 
Színház az egész világ, hiszen a fizetésnek azért van nyoma, ezt pedig havi kimutatások formájában el is küldik a kedves dolgozóknak, így számos lehetőségünk van, hogy egy kicsit a dolgok mögé, úgymond a lényegbe lássunk, hogy aztán az információk birtokában nyugodtan kurvanyázhassuk a kedves kollegát, aki másfélszer annyit keres, mint én, de állandóan előadja, hogy azért kell gyüjtögetni a Tesco pontokat, merthogy úgy gazdaságosabb.
 
Az előző munkahelyemen, egy német tulajdonú banknál (a svábok ugye legendásan spúrok) 315 ezer forint volt a bruttó fizetésem (2 év valós és 1 év kitalált munkatapasztalattal). Ezért a pénzért természetesen nagyon boldognak és elégedettnek éreztem magam, hiszen a korábbi munkahelyemen (Picsapöcs magyar kis kft) 200 ezer forint alatt kerestem. Ez a boldogság és öröm körülbelül 1 hónapig tartott, mire rájöttem, hogy ez a munkám is ugyanolyan baromi unalmas, mint a korábbi és alapvetően marhára nem is érdekel. Persze lehet támadni, hogy más a fenekét a földhöz veri, ha egyáltalán munkája van meg hogy mennyit keres egy Tesco pénztáros, na de nem vagyunk egyenlőek, ne is akarjunk annak látszani és hát ha magas fizetésért lehet elégedetlennek lenni és szarni a munkára, miért ne lehetne még sokkal magasabb fizetésért ugyanezt megtenni? Mert bizony tettetett érdeklődésen kívül mást nem láttam a vezetőim arcán sohasem. Mindenkit felülről rugdostak.
 
Szóval számos, nem is túlságosan kifinomult módszere van annak, hogy megtudjuk, mennyit keres a mellettünk ülő kollega, vagy éppen, ami egy kicsit azért érdekesebb, mennyit keres a főnök. Lehet jóban lenni a payrollossal, a főnök ötvenes titkárnöjével, vagy egyszerűen csak lámpafény alá tartani a fizetési borítékokat és a megfelelő helyről kiolvasni a megfelelő összegeket. Kicsit sokkolt is a külföldi főnök havi bruttója, ami közel négyszerese volt az én fizetésemnek. Ja, hát kérem ennyiért én is előadom a szenvedőt, aki éppen csak kijön a fizetéséből. Meg a szutyok spórmajszternek fizették pótlékot a saját autója használatáért, amiből képes volt venni egy hétéves rozzant Corollát.
 
Gyakran szokták előszedni a MÁV-os fizetéseket. Na de mennyit keres egy bankos? Hát, aki fiókos, az nagyságrendileg 200 bruttót. Aki a központban alibizik, 2-3 év munkatapasztalattal, az mondjuk 350-et, 5-6 év tapasztalattal mondjuk 5-600-at és aki már bármilyen igazgatói pozícióban van, az bizony tokkal-vonóval belekerül 20 millió bruttóba (és nem szuperbruttóba) évente. Innen még van feljebb az ügyvezetői igazgatói és a vezérigazgatói szintek, de ezzel már ne is foglalkozzunk. Annál többet már csak egy focista keres.
 
Mi ebből a tanulság? Nincsen tanulság. Ha már olyan munkát kell csinálnod, ami teljesen érdektelen a számodra és még így is messzemenően többet keresel az átlagnál, törekedjél még többre, ami elégedetté tehet ideig-óráig.

131 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://munkakedv.blog.hu/api/trackback/id/tr681995880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sárgakiskacsa 2010.05.12. 15:23:37

@Ipari-antidepresszió: Grafikus vagyok. Nettó 150-nel. És nem multinál, hanem magánvállalkozásnál. Multinál jóval kevesebbet keresnék. A 150 ebben a szakmában elég jónak számít. Tehát elvileg elégedettnek kellene lennem. Csak ebből megélni nemigen lehet. Vagyis azt lehet, de ha az ember szeretne családot alapítani, saját lakás stb., akkor ennyi pénzből lehetetlenség ezt megoldani.
Tehát azt akarom ebből kihozni, néha már bánom, miért azt csinálom, amit szeretek. Miért nem mentem mondjuk HR-esnek, pénzügyisnek, bankosnak, könyvelőnek stb. Igaz, meghalnék az unalomtól, de legalább jól keresnék.
Persze akár én is befoghatnám a lepénylesőmet, mert van aki 10-12 órás műszakkal feleannyit keres, mint én... Minden viszonyítás kérdése...

Master of the Universe 2010.05.12. 15:31:24

Uram Isten, mennyi pénz! Nem mondjátok komolyan, hogy létezik ennyi!

egerészölyv 2010.05.12. 15:34:50

Akkor -engedelmetekkel- majd én válaszolok a címben feltett kérdésre.

Valamilyen ürüggyel addig kell a személyzetis (HR-es, ávós - hívják ezeket sokféleképpen), amíg a háta mögül a képernyőjére pillantva nem lesz ott egy Excel-fájl a dolgozók nevével és fizetésével. Ugyanis ezek, gyötrő unalmukban (különösen a nők), nem tudják mással mint vájkálással eltölteni az idejüket. Persze azzal is odamehettek, hogy megnézné-e a tieteket, mert hirtelen nem jut eszetekbe és kellene - akkor is megnyílik az Excel-fájl.

Kicknick 2010.05.12. 15:35:43

A módszer :
1, elmentek sörözni
2, berúgtok
3, megkérdezed tőle
Ha megmondja megtudod mennyit keres. Ha nem meg sörözetetk egy jót.
Ehhez minek rinyálni?

Wannabe 2010.05.12. 15:38:17

"aki másfélszer annyit keres, mint én, de állandóan előadja, hogy azért kell gyüjtögetni a Tesco pontokat, merthogy úgy gazdaságosabb"

"Meg a szutyok spórmajszternek fizették pótlékot a saját autója használatáért, amiből képes volt venni egy hétéves rozzant Corollát."

Ezek alapján a szerző szerint annak, aki kicsit jobban keres, annak agyatlanul szórnia kellene a pénzt, vagy mi? Én úgy vettem észre, hogy igazából a szegényebbek azok, akik drága helyen vásárolnak és akinek kicsit jobban megy, annak azért (is) van több pénze, mert okosabban költekezik.
De a szerző csak járjon a lízingelt drága autóval, mert az biztos sokkal jobban bevisz dolgozni, mint a 7 éves corolla...

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2010.05.12. 15:39:05

@Tibike15: kevered a kozalkalmazottak nagy részét a köztisztviselokkel.

www.BiSex.hu (törölt) · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.12. 15:47:30

érdekes gondolatok. nem túl szerencsés a túléléshez egy egy cégnél

Lord_M_ 2010.05.12. 15:47:50

@Homár Sharif: Nem havi fizetést írt 20 milliót hanem éveset...
"az bizony tokkal-vonóval belekerül 20 millió bruttóba (és nem szuperbruttóba) évente"

éérted :)

és a cikk írója nem ment mellé, nálunk a főosztályvezető keresett brutt 1.5 milliót / hó (nem igazgató, főosztályvezető) a helyettese "csak" 1 millió bruttó / hó.

Amúgy ha bankban dolgozik a drága poszt írója, akkor használja az eszét, és nézze meg a számlavezető rendszerben ki mennyit kap :)

Azon túl pedig abban is igaza van, hogy egy fióki ügyintéző bruttó 200-250-nél kezd. (nettó 120-150 között kb) - persze nyilván bankfiók és város is válogatja -

Harmadrészt pedig, ez a jaj titkoljuk el a fizetéseket, baromság. Persze értelmesen kell hozzáállni, de én biza nem utálom azt aki nálam többet keres, se nem irigykedek rá. De nem is nézem le azt aki kevesebbet. Gondolom ez a dolog azért alakult ki, mert az emberek amúgy hajlamosak egymást fúrni, utálni, vagy éppen lesajnálni ...

pedig se a sok se a kevés fizetéstől nem függ alapvetően hogy valakivel ki tudok e jönni vagy sem...

Aztán az is igaz még, hogy minden relatív, ismerek embert aki 80.000 forintból él és tartja fenn magát, és megint mást aki ennek ötszöröséből is szenved... persze ez olyan, hogy mikor mondja azt az ember, hogy nincs pénzem...

van aki akkor ha nincs már 1000 forintja, van aki akkor ha nincs éppen 100.000 forintja...

Sárgakiskacsa 2010.05.12. 15:53:51

@rbing: Hát ezt még gyakorolnod kell... Kissé erőltetett volt... Marketingesnek ne menj.

vmary 2010.05.12. 15:55:34

@Lord_M_: Itt nem azzal van a baj, hogy adott munkahelyen el van-e titkolva vagy sem a fizetés.Pl Közalkalmazottéknál tiszta a kép.Hanem azzal, hogy ha az titkos, akkor milyen alapon görénykedik valaki, hogy márpedig hóót unalmában és szarkeverési hajlamában kikotorja azt.

johevi 2010.05.12. 16:07:41

"pótlékot kap a saját autója használatáért"
Ez jelenleg 9 Ft/km.....

Lord_M_ 2010.05.12. 16:13:07

@vmary: Ezt értem, és valóban nem túl etikus kitúrni a többiek adatait... de ha kb lerántanánk erről a fizetés varázslatról a leplet, miként tették a rektorokkal, cégvezérekkel, akkor talán a kutyát nem érdekelné... illetve rend is lenne a vége...

emlékszel, volt pár éve egy "azonos munkáért azonos fizetést" dolog. Ebben az a vérlázító, hogy (csak a saját példámat említve a múltból) egyik volt kollégám és magam is "pogramozók" vagyunk, azt ugorjuk is át, hogy HR "gépészmérnököt" csinált belőlem (hát a számítógép is gép...) de a srác kétszer annyit kapott mint én. Köztünk ennek ellenére nem volt vita, tudtunk együtt dolgozni, a baj ott volt, hogy ici picit jobb fejlesztő vagyok, nem azért mert ő nem tudna jobb lenni, fenét, ő neki ez munka, nekem hobbi. Én szerelmi bánatomban is fejlesztéssel foglalkoztam. Ennek az az eredménye, hogy a srác szakmai problémáinak jelentős részét is én oldottam meg. A főnököm tajtékzott amikor megtudta hogy a HR milyen fizetéssel vett fel, aztán persze válság minden beb*szott, én új munkahelyet kerestem (most jó a fizetésem)... Persze nálunk is volt ez a "a fizetés titok" dolog, de itt látod csak annak szólt, hogy nehogy kiderüljön hogy hülyegyereknek feleannyit adunk... Mint mondottam a sráccal remek volt hangulat, munkaidőben és után is, nem ezen múlt.

de mégiscsak ott látom a bajt, hogy azért kell titkolni, mert azonos munkáért más - más juttatást adnak. Holott pont ugyanazt a szar / jó munkát végzik... persze más kérdés ha teljesítmény alapján béreznek, akkor meg lelke rajta mindenkinek...

Én annak a híve volnék : "Könyvelő vagy? Igen. Abakusszal dolgozol ? Igen. Látjuk értesz hozzá. Annyit kapsz mint Marika." kész.
nem volna vita, harag gyilkosság...

és nyilván más - más terület más - más bért jelent... de nyilván a fejlesztő nem fogja utálni az igazgatót mert az 5x annyit kap... de az azonos munkakörben, azonos feladatú embereknek azonos fizetést adni volna ésszerű... csakhát akkor meg hol marad a trükközés lehetősége...

de amit mondasz, hogy kitúrni és aljasul keresni az adatokat, az nem jó.

Lord_M_ 2010.05.12. 16:15:21

@johevi: láttad mostanság az MTV-től kikerült fizu összesítőt? 30.000 - 50.000 - 100.000 - 150.000 ezer forint / hó autóhasználati izét fizetnek ki... a te számításoddal (ami le vagyon hivatalosan vezetve) a százeres díjnál havi 11.111 km lenne benne... ezt gondolom te sem hiszed...

szmoker (Homo Trollicus) 2010.05.12. 16:17:44

Y-generáció.

Amúgy 56 éves kollégám volt a legokosabb: miután nem kapott fizetésemelést (más sem, de ezt nem tudta csak sejtette) vigyorogva végigkérdezett mindenkit, hogy "te is kaptál 10%-ot?".

Aztán persze ment a patália :)

TheDevil 2010.05.12. 16:21:49

Szánalmas pöcs lehetsz, az biztos. Tipikus kis semmirekellő gyökér, aki ahelyett, hogy dolgozna, azon vergődik, hogy a többiek mit és mennyiért. Dolgozzál sokat, aztán ha tényleg ügyes gyerek vagy, akkor majd kapsz pénz. BTW: nem csak egy banknál, hanem bárhonnan ilyen megmozdulásokért (mások fizetésének vizsgálgatása) úgy basználak ki, mint macskát szarni.

ave 2010.05.12. 16:23:36

Szerintem el lehet jutni arra a zen szintre, amikor leszarod, hogy a kollegak mennyit keresnek.
Persze 12eve palyakezdo informatikuskent az elso adatbazis lekerdezeseket termeszetesen en is az alapber tablan futtattam. :)

vmary 2010.05.12. 16:31:16

@Lord_M_: Igen, ebből az aspektusból nézve teljes mértékben igazad van.
És ez a probléma is irritáló.

Messzi Vetek 2010.05.12. 16:36:34

@Homár Sharif:
te ilyen szélszrakéta lehetsz (vagy fióki értékesítő), vagy valamit benéztél. a marketingen általában a propozíció értendő (akik az ajánlatokat állítják össze, mint pl termékmenedzser), te meg kb a markomosokat ekézed most nagy szájjal. btw megnézem azt a fióki értékesítőt, aki úgy ad el, hogy a kutya se megy be a fiókba (mert nem tud a létezéséről, az ajánlatról, vagy olyan szar az ajánlat). mellesleg megjegyzem, kreatívra még a T-nél sem költenek milliárdokat, szerintem te a médiaköltésre gondolsz, azt meg a médiatervező költi el a médiaügynökséggel karöltve.
2. az, hogy olvasni sem tudsz, itt derül ki egyértelműen, de tévedésedre már @Lord_M_: is felhívta a figyelmedet, nem ismételném őt.
3. és helyette felvennéd magadat, gondolom. megsúgom, a timesheet írástól még senki nem hugyozott vért és olyat sem láttam még, hogy a timesheet-írástól nőtt volna meg a termelékenység. azt azért nagyon sajnálom, hogy nem te vagy a posztíró főnöke ÉVI 20 milláért, de úgy sejtem, hogy te jobban.

Winston Smith 2010.05.12. 16:41:01

@johevi: ""pótlékot kap a saját autója használatáért"
Ez jelenleg 9 Ft/km..... "

Gondolom mást értett pótlék alatt a posztoló.

Jópár cégnél van az, hogy a vezetői pozícióhoz jár az x kategóriás céges autó. Ha valaki ezt nem kéri, mert megoldja saját kocsival, akkor kap helyette lóvét, teszem azt havi 100-150 ezer forintot (bruttó).

Lord_M_ 2010.05.12. 16:45:39

mindenkinek szép estét :)

jewel79bp 2010.05.12. 16:51:28

Én mondjuk tényleg nem értem, hogy miért ilyen szent titok ez a nyomorult fizetés. Szerintem pont az motíválhatná a többi kollégát, ha tudják, hogy X pénzért mennyit kell melózni. Szerintem ez a titkolózás megmérgezi a munkahelyi légkört, ki kell mondani, hogy mi mennyi, ha nem tetszik, lehet többet melózni vagy elmenni máshová.

blah 2010.05.12. 16:59:14

Ennek az írásnak mi értelme volt? Ezek aztán kúrva nagy furfangok... esetleg nem ezt a címet kellett volna adni.

2010.05.12. 17:00:51

"ha magas fizetésért lehet elégedetlennek lenni és szarni a munkára, miért ne lehetne még sokkal magasabb fizetésért ugyanezt megtenni?"

Ezt pólóra fogom nyomtatni, és hordani. Ős ős ős igazság, és végre valaki kimondta!

Coyote82 2010.05.12. 17:02:45

@jewel79bp: igazából csak a cégek közti versengést károsítja a dolog, ezért vigyáz rá annyira a HR. Aki nem szemellenzővel él, és van némi fogalma a munkaerőpiacról, az meg tudja ítélni, hogy mennyit ér, és helytől és pozíciótól függően mennyit kaphat érte.
A posztíró amúgy tipikusan az a kategória, aki folyamatosan elégedetlenkedik, és a kutyáját megkúrná 20 fillérért. Volt ilyen kollégám, rengeteg feszültség okozója volt, irigykedett és szart kevert, bomlasztotta a csapatot, ahelyett, hogy megpróbált volna inkább a saját helyzetén javítani... Azt mondogatta, hogy nekem könnyű manager vagyok. Persze, könnyű.... de hogy lesz az emberből manager? úgy, hogy pl. csopvezként magasabb szinten elismerik a munkáját, képességeit. Hogy lesz az emberből csopvez? Úgy, hogy a közvetlen környezete is elismeri. Az alapokról kell kezdeni, ha a legközelebbi környezeteddel jó a kapcsolatod, lehet fokozatosan növekedni és kiterjeszteni a hatalmat...
persze ő ezt úgy gondolta, hogy kapásból odadobják neki a manager pozíciót meg a százezreket...

Az ilyen embereknek üzenem, hogy le kellene venni a szemellenzőt...

GG81 2010.05.12. 17:09:12

@ave: érdekes hej, ahol kezdőként rögtön bizalmas adatok közelébe engednek... vagy ha engednek is akkor azt mindenféle ellenőrzés nélkül. mert ha nem is logolt a cég, akkor megérdemli az ilyen select-állókat. ;-)

panteon 2010.05.12. 17:14:21

@jewel79bp: Semmi köze senkinek a fizetésedhez.Miért kellene tudni, mennyit keres a másik? Tök magánügy. Az mégezimeg a légkört, hogy nem tudják az emberek a másik fizetését? Érdekes munkahely.
Pont abból volt régen a legundorítóbb konfliktus, hogy mindenki ment a főnökéhez, hogy "béremelést kérek mert xy-nak több van!".
Azért kell fizetésemelést kérni, mert neked nem éri meg azt a munkát annyi pénzért csinálni.Ha nem tetszik odébb lehet állni.Ezt hívják versenyszférának.

Mericles 2010.05.12. 17:16:26

OFF:
Érdekes, hogy a kapitalizmusban van még olyan, aki azt tanácsolja, hogy "pofa be, örülj a szar állásodnak, a zsebpénz netto 200 - 300-nak, dolgozz keményen". Én teljesen egyetértek azzal, hogy nem érdemes heti ötször korán kelni és végigszenvedni a városon napi 8 - 10 000 forintért, és ehhez még jó pofát is vágni. Majd 40-50 évesen kiszolgáltatottan és megfélemlítetten, túlórázni, akár mérnökként, akár igazgatóként.

Nem titok, hogy dolgozni nem keményen, hanem okosan kell, főleg úgy, hogy másokat dolgoztatunk és azok a mások ezt még élvezzék is.

Ugye pontosan ez történik, amikor egy kemény állásinterú sorozat után "végre" megkapja az illető az "állom-állást" pl. nagy amerikai multinál havi 160 nettoért.

Szóval sokan az ilyen munkáját utáló, léhűtők közül lesznek azok, akik a dolgos, kötelességtudó embereknek munkahelyeket teremtenek.

kpityu2 2010.05.12. 17:20:48

Ha belegondolok, hogy ezért a pénzért nem csinálsz semmit, akkor még sok is.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.05.12. 17:37:32

Tartsunk a fejéhez egy pisztolyt, és kérdezzük meg.

Kun András 2010.05.12. 17:47:18

Ez vagy fake, vagy nagy balfasz vagy, mert a fizud és a corollás főnök, német bank alapján elég nagy a valószínűsége annak, hogy visszajut a cégvezetéshez, amit írtál.

JohnHenry 2010.05.12. 18:41:46

most legalább megtudtam, miért annyi a lakáshitelem törlesztője, amennyi.

+ eszerint azért nem válaszol a banki ügyintézőm péntek óta a neki küldött emilre, mert ennyi pénzért baromira nem érdekli a munkája.

remélem az új kormány a pofátokra lép.

Cuncimokus 2010.05.12. 18:45:58

Én például direkt nem akartam tudni a kolléganőm fizetését. Pontosan ezért. És amilyen tetű a sors, egy nemszép napon ott feküdt előttem a szerződése (véletlenül). Feleannyi iskolázottsággal másfélszer annyit keres, mint én. Abban a pillanatban úgy éreztem, hogy megsemmisülök. És nagyot csökkent a motivációm :-( Lehet vijjogni, hogy irigység, de nem. Egyszerűen ha a főnöknek ennyi pénze van, akkor ossza el igazságosan. Igazságos alatt azt értem, hogy két MINIMUM azonosan jó munkaerő fizetése között ne legyen 50% különbség. Ha a különbség felét nekem adná, sokkal többet hoznék haza.

kzolika 2010.05.12. 19:09:24

Szerintem a dolog viszonylag egyszerű: ha van egy jó diplomád, pár év tapasztalatod, akkor nem nehéz elérni a 600k-t. Ha emellett még van valami "mellékesed" (legjobb, ha az egyéb forrásokból bejön annyi, mint a főállásod bruttója), akkor viszonylag kisimult ábrázattal mehetsz be minden nap, hiszen tudod, hogy ez arra kell, hogy valahol megfizessék utánad a TB-t és konkrétan leszarod, ki mennyit keres, hiszen tudod, hogy a saját főnöködnél is több összjövedelmed van.

bálványvili 2010.05.12. 19:10:20

@kpityu2:

látszatmunkát, azt is Sz...ul.

Bár a nagy könyvvizsgáló cégeknél bevett fizuk garantáltan népfelkelést indítanának el...... (x10- végzettség függvényében)

gpetersz 2010.05.12. 20:02:45

Index címlap... ez mindent elmond az indexről.

Peetee 2010.05.12. 20:34:45

Bazzeg, most derült, ki hogy az a nő, aki mellettem ül, és ha elmeg szabadságra röhögve csinálom az ő munkáját is, több, mint Br. 400.000 Ft. keres...én meg ~felét, aztán van dolgom bőséggel.
Ez meg itt héderel, aztán évi 3,5mill. tisztán. Anyád!

nimand 2010.05.12. 20:37:08

Nekem eddig az volt a tapasztalatom, hogy ha egy cegnek hosszutavon szuksege van a jo szakemberre, akkor azt meg is fogja fizetni, foleg a multik, ahol van penz, mint szemet. A fizetes meg tobbnyire azon mulik, hogy hogyan tudod eladni magadat ( lagalabbis az IT vilgban en meg olyannal nem talalkoztam, hogy ok ajanlottak volna penzt, nekem kellett megmondanom, hogy mennyit kerek ). Es a legtobb helyen arra is fosnak, hogy van-e diplomad. Mit csinaltal, mit tudsz es ezt mennyire hitelessen tudod talalni. Ha meg megadjak amit kerek, akkor csak orulok, ha kollegaim nem tudjak mennyit is kapok havonta, es igazabol en se akarom tudni, hogy ok mennyit kapnak.

butatót 2010.05.12. 20:44:13

@Sárgakiskacsa:
Köszi az infót, az én grafikusom 1000EUR nettót kap havonta, ezért csinál évente négy 50 oldalas katalógust, némi webes munkát meg pár újsághirdetést (nem saját grafika, már készen kapott elemeket tologat, feliratozik, ennyi) - azt hiszem, el fogunk búcsúzni egymástól. :(

nekend · http://www.jtauto.hu 2010.05.12. 20:46:51

@butatót:

Ennyit fizetni egy grafikusnak???
Hallod szólsz nekem én ismerek egyet aki kitűnő tehetség és fillérekért megcsinálná ugyanezt a munkát....
Sőt, még saját grafikákkal is elkápráztatna.

butatót 2010.05.12. 20:47:13

@Lord_M_:
Rendes bankokban a vezetők pénzmozgásait külön kezelik, pont azért, hogy a plebs ne férjen hozzá. A vezető informatikusokkal kell jóban lenni (vagy vezető informatikusnak lenni).

nekend · http://www.jtauto.hu 2010.05.12. 20:47:49

@kzolika:

Nagyon jól beszélsz.
Én is ebbe szeretnék belevágni.
Egy fasza kis melo részmunkaidőben esetleg, lehetőleg majd közszféra, és mellette meg menne a business.

butatót 2010.05.12. 20:47:58

@nekend:
Nem én vettem fel, gondolhatod. Örököltem.

butatót 2010.05.12. 20:51:03

@nekend:
Ha "mellette" menne a business, szarnál a "főállásra", nekem elhiheted. Inkább a "business"-t pörgetnéd nagyobb fordulatszámon. A fene jár be időre, ha nem muszáj.

nekend · http://www.jtauto.hu 2010.05.12. 20:53:39

@butatót:

Igazad van, én is így gondolom.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.05.12. 20:54:30

@éjszárny zöldi: mindenki a maga szerencséjének a pogácsa :) Én is elég jól fizetett nyugis állásból mondtam fel nemrég, mert kurvára untam. Próbálok jobb helyzetbe kerülni, mint ott voltam, és talán sikerül is. Lehet ilyet is.
@nimand: jaja, diploma se kell. Az IT állások 95%-ánál kérik a hirdetésben, de valójában nem szükséges, ha be tudod bizonyítani, hogy értelmes vagy.

nekend · http://www.jtauto.hu 2010.05.12. 20:55:03

@butatót:

Akkor rúgd ki! :D

Külföldi az ipse?

romesz 2010.05.12. 21:02:42

A szomoru, hogy engem soha nem erdekelt mennyit keres a munkatarsam vagy a szomszedom vagy akarki mas. Mindenki annyit keres amennyit sikerul kialkudnia. Nem turkalok mas zsebeben cserebe mas se turkaljon az enyimben. Ha elegedetlen vagyok a penzzel amit adnak akkor vagy kerek meg, vagy szedem satorfam es keresek jobben fizeto munkat.

butatót 2010.05.12. 21:05:08

@nekend:
Nem, én vagyok külföldi :)
Az "ipse" meg egy egész jó kiállású csajszi, gondolom, ezért szponzorálta annyira az elődöm. Habár a zuhanyhíradó szerint megfektetni nem sikerült, mert közben őt rúgták ki.

Mylady 2010.05.12. 21:05:25

@butatót: normál bankokban semmilyen dolgozói tranzakciót nem láthat a jónép. Néhány olyan embert kivéve, akik ezek rögzítésével/ellenőrzésével foglalkoznak.
Más kérdés, hogy aki rutinos, jól ismeri a rendszereket és meg van áldva némi kreativitással, azt néz meg, amit akar.

De szerintem nem érdemes mások fizetését/tranzakcióit nézegetni, mert csak ideges lesz tőle az ember, mikor azt látja, hogy mások hánytízmilliót tartanak a folyószámlájukon...

Mylady 2010.05.12. 21:07:17

@kzolika: ez a mellékes jól hangzik, csak én pl nem tudom, honnan szerezhetnék ilyen mellékest

arról nem is beszélve, hogy nálunk pl fő- és jószágvesztés terhe mellett tilos...

nekend · http://www.jtauto.hu 2010.05.12. 21:14:36

@Mylady:

fő és jószágvesztés terhe?

Ezt kifejtenéd?

Egyébként nekem hányingerem van a versenyszférától, pontosan azért mert ott összpontosul igazán az emberi gyarlóság.

butatót 2010.05.12. 21:15:27

@Mylady:
Ez a bankrendszerektől függ. Ahol én dolgoztam még valamikor régen, gyakran volt elbocsátás, mert az új kollégák néha találtak kiskaput, ahogy írod. Csak arra nem gondoltak, hogy a rendszer a hozzáféréseket naplózza és igen meglepődtek, amikor megjelent náluk a főnökük egy listával, amin azok a mozgások voltak, amiket megnéztek meg két biztonságival és a szokásos dobozzal, hogy "Na ebbe lehet 3 percig rakodni a személyes cuccot". Ha az ember informatikus volt, akkor egyrészt tudta, hogy hol kutasson (az auditált tranzakciós rendszerek helyett pl. a nemtörődöm HR-esek és jogászok gépei a sok védetlen doksival), másrészt egymást nem szoktuk beköpni :)

Mylady 2010.05.12. 21:20:54

@butatót: jó, hát nem közvetlenül a tranzakciót kell megnézni (nem is lehet), mert az naplózva van, de ha futtatsz egy átfogó lekérdezést, ami úgy van paraméterezve, hogy belecsusszan az is, ami egyébként tiltva van (pl inverz módon nem megadod, hanem kizárod a számlák egy részét - ha muszáj, meg tudod magyarázni, hogy fel sem merült benned, hogy amit alapból nem láthatsz, azt itt külön ki kell zárni)
ééérted...

Mylady 2010.05.12. 21:23:49

@nekend: másodállás tilos
kivéve bizonyos oktatási, kutatási, karitatív stb dolgokat
extrém esetben külön felsővezetői engedéllyel lehet
ha nem tartod be, az okot adhat az azonnali elbocsátásra

hát ennyi

flippant 2010.05.12. 21:33:47

Már megint a mutyizáson jár kurvaország csinovnyikjainak csöppnyi esze. Mi a rákért nem szereztek olyan diplomát ami mögött tudás is van - és még a szánalmas protekció se kell egy zsíros állás kifogásához.

butatót 2010.05.12. 21:38:23

@Mylady:
Persze hogy értem, csak az a kérdés, hogy milyen lekérdezést van jogosultságod futtatni. Egy rendesen megkomponált rendszerben a mezei felhasználók nem jutnak hozzá ilyen adatokhoz. Persze mindig kell maradni valakinek, aki mindent kell lásson, de az pár ember.
A ki mennyit keres kérdés meg már hálistennek nem érdekel, ha tudni akarom, elég behívnom valamelyik HR-est.

nekend · http://www.jtauto.hu 2010.05.12. 21:39:00

@Mylady:

Igen, én is így értettem, csak nálam a jószág az vagyont jelent, ezért vontam kétségbe a gondolatomat.

Ez tipikusan a közszférában fordul elő amit mondasz, de ott se mindenhol hálistennek.

nekend · http://www.jtauto.hu 2010.05.12. 21:42:04

@flippant:

Hiába van piacképes diplomám, ha egyszerűen hányingerem van a versenyszférától.
Semmi baj, dolgozzon ott az aki akar, semmi bajom az olyanokkal, de én szarul érezném magam.

Ja és mit értesz mutyizáson???
Mert az nem mutyizás, ha közben minden adót befizetsz...

butatót 2010.05.12. 21:44:10

@flippant:
Szerinted évente hány olyan diplomát szereznek, ami mögött "tudás is van"? És évente hány zsíros állás keletkezik vagy szabadul fel? Kapisgálod már, hol a gond?
Arról nem is beszélve, hogy sok olyan diplomához, ami mögött hatalmas tudás van, egyszerűen nem tartozik megfelelő zsíros állás, mert a diploma a nagy tudás ellenére nem piacképes.

indapass90210 2010.05.12. 21:44:42

@butatót: bazmeg, hogy én azon mennyit dolgoztam már, hogy ne legyen ezeknek a cuccai sem egy kattintásos közszemlén. Dehát nem lehet mit csinálni, ha az irodai dolgozók kb 60%-a arra sem képes (tudásilag), hogy jelszót kapcsoljon a képernyővédőre.
Állítom, hogy ha Magyarország picit gazdagabb lenne, már milliárdos folgalmú tévécsatorna-beállító cégem lenne.

butatót 2010.05.12. 21:49:44

@nekend:
"Ez tipikusan a közszférában fordul elő amit mondasz,..."

Ezt azért vitatnám. A versenyszférában működő cégek azt szeretik, ha nekik dolgozol napi 10-14 órát (lehetőleg túlóradíj nélkül) és nem valami másodállásban fárasztod magad. Ráadásul akkor fennáll a veszélye, hogy esetleg munkaidőben is a másik melóval foglalkozol, vagy urambocsá, akárcsak rá gondolsz és ezzel romlik a termelékenységed.

Mylady 2010.05.12. 21:49:45

@nekend: Igen, vagyonnak értettem én is.
Félig-meddig poénnak szántam, bár van benne sok igazság. Amit írtam, az le van írva, mint főszabály. Ha megszeged, simán kirakhatnak fegyelmivel, mégcsak félniük sem kell, hogy perelsz, mert mire?

És akkor buktad a vagyont (már ha a fizetésed egy vagyon)

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.05.12. 21:51:01

Ismét megtudtuk, hogy a bankok lenyúlják az ügyfelek pénzét, amiből extra fizetéseket osztogatnak.

Banköztársaság ez kérem!

butatót 2010.05.12. 22:03:00

@Dövan:
:)
Annak idején a HR újítást dolgozott ki a biztonságos adattárolásra. Ez abból állt, hogy a word-ben tárolt munkaszerződésekből törölték a béradatokat, így "az illetéktelenek nem tudhatták meg, hogy ki mennyit keres". Viszont így a HR sem tudta, hogy kinek mennyi a bére, így az említett doksik mellé beraktak egy osszes_dolgozo_bere_bizalmas.doc nevű állományt, ami szépen soronként tartalmazta, hogy Kis Józsi 123 000, Nagy István 210 000 stb. :)

indapass90210 2010.05.12. 22:17:05

@butatót: a legjobb mindenesetre az, amikor a főnök azt szeretné, hogy az se férhessen hozzá a fájlokhoz, aki rendszergazdítja a szervert!

AzHofi 2010.05.12. 22:20:13

Meg kell baszarintani a hr-est, akár férfi akár nő, és akkor a tenyeredből fog enni, még az excelben odapottyant egy nullát is a fizetésed végére :-)

Mylady 2010.05.12. 22:23:12

@butatót: évekkel ezelőtt egy költségcsökkentési/létszámleépítési akció keretében tartott megbeszélésre készülvén a nagyokos hr-esek elhelyezték az összes főov asztalán a komplett céges bérlistát (főov szint alatt természetesen)
kb 10 perc elteltével ment vissza a helyére a fő belső ellenőr és akkorát hördült, hogy asszittük, összedől a ház :)
a két hr-es kb 3 perc alatt kapkodta össze mind a 15 példányt

kivételesen egyetértettem a belső ellenőrrel, mert
1. mi köze egy főov-nak a többi főosztály bérszintjéhez?
2. hogy lehet egy hr-es akkora állat, hogy egy bérjegyzéket csak úgy (ok, dossziéban) letesz egy asztalra, ahol kvázi bárki megnézheti?

butatót 2010.05.12. 22:33:04

@Dövan:
Ez teljesen jogos igény. Életemben annyi meztelen nős képet nem láttam, mint első főnököm gépén. Csak a Baywatch mappa több GB volt, szépen színésznők neve szerint katalogizálva, pedig videókat nem is tárolt. Ha tudta volna, hogy tudom, biztos kirúg :)

nekend · http://www.jtauto.hu 2010.05.12. 22:39:48

@Mylady: @butatót:

Igazatok van. :D

Bár multira azért nem értettem, mert a ,,klasszikus'' (értsd: túlórák tömkelege, hajtás, kávé, energiaital) multiknál még az esélye sem merül fel hogy bizniszeljél...

butatót 2010.05.12. 22:46:14

@Mylady:
Ezzel nálam meg is oldódott volna a leépítés kérdése, mert úgy rúgom ki a HR-eseket, hogy lábuk se éri földet. Csináltam már ilyet, amikor kiderült, hogy egészségügyi és szociális infókon csámcsognak a titkárnőkkel.

indapass90210 2010.05.12. 23:12:47

@butatót: vagy fizetésemelést kapsz :)

2010.05.12. 23:38:11

@Mylady: Hú basszus nem olvastam végig, laptop meg mobil juttatás, viccelsz??? Kell a ráknak, dobnám ki helyben az ablakon de mást adnának és kifizettetnék... :(

a piacképes diploma meg milyen? Többrétegű, puha, hogy fel lehessen használni valamire? A diploma csak úgy "kell", de amúgy jelentősége nincs... én eddig azt tapasztaltam informatikusként, a multik kérnek valami műszaki diplomát oszt kezicsókolom, onnantól lehetsz műszerész, vagy gépész is, csak érts az informatikához.

2010.05.13. 00:02:08

Mint régóta gyakorló informatikusnak, két perc lenne megnézni mely kollégám mennyit keres. De leszarom. Mikor anno egy biztosítónál dolgoztam, egyszer vetemedtem rá, megnézni mennyit keres a főnököm. Eredmény egy hét masszív kesergés. A tudat sajnos csak ront a helyzeten, főleg ha látod hogy emberek milliókért parádéznak a büfében, fikáznak idióta mítingeken, a többség meg vért hány bruttó nyolcvanért.

butatót 2010.05.13. 00:02:08

@orly:
Hogy mennyire igazad van! A laptop egyáltalán nem juttatás, hanem TEHER. A cégnek alig kerül valamibe, de cserébe elvárja, hogy a gépnek (meg az általában vele járó, szintén juttatásnak feltüntetett mobilnetnek) köszönhetően bármikor és bárhol (otthon, nyaraláson, út közben) dolgozz és céges ügyekkel foglalkozz. A gépet meg magáncélra a netezésen kívül másra nem tudod használni, telepíteni általában nem engednek rá semmit, játékra kicsi, a gyerekednek sem adhatod, mert hátha kitöröl valami fontosat.
A céges mobil dettó. Ha a magánhívásaidat is fizetik (van ahol nem, vagy csak részben), akkor sem éri meg az a havi párezer forint, hogy éjjel-nappal elérhetőnek kell lenned.
Az egyetlen igazán hasznos ilyen fajta juttatás a szolgálati kocsi, korlátlan használattal és teljes költségtérítéssel. Főleg, ha x évenként kapsz újat és olyankor a régit bagóért neked adják. Ehhez viszont vezetőnek, vagy ásznak kell lenni.

butatót 2010.05.13. 00:10:25

@orly:
"a piacképes diploma meg milyen?"

Az én definícióm szerint minden diploma piacképes, aminek a láttán az interjúztatót nem fogja el a heveny röhögés (kommunikáció-műköröm szak, ruhatár-büfé, stb.). Ha meg már nem vagy kezdő, akkor úgyis a szakmai tapasztalat számít. Ha már 10 éve sikeres könyvelő vagy, senkit nem érdekel, hogy énektanár diplomád van.

nekend · http://www.jtauto.hu 2010.05.13. 00:27:39

@Jankove:
Na pontosan ezért nem fogom más vagyonát gazdagítani a munkámmal.
Értsd: hányingerem van a versenyszférától! :D

fokukac 2010.05.13. 00:46:30

Én sosem sajnáltam a több pénzt azoktól, akiknek olyan a tudása, vagy tapasztalata, hogy ezt megérdemlik, és nem restek dolgozni...

Az előző cégemnél az ott eltöltött több, mint 3 év alatt kétszer is szembesültem a fizetési listával, amit a pénzügyes jó érzékkel a tárgyalóban hagyott az asztalon... Hát, nem volt jó érzés látni, hogy a 40-ből 6-an kerestek rosszabbul nálam... Mindez pénteken este 10-kor nagyot ütött. :)
De hát az élet ment tovább...

Amúgy pedig most megint egy bankban dolgozom, és szerintem többet keresnek, mint amit a post-író említ. Persze terület és tapasztalat-függő ez is.
De most úgy is nagy vérengzés zajlik a bankszektorban, hullanak a fejek, nem kell irígykedni.

kyanzes (törölt) 2010.05.13. 00:51:31

Megtudni a fizut:
Adminisztrátori jogok, vagy személyes szimatolás a könyvelők/pénzügyesek környékén csodákat tehet.

Persze véletlenek is segíthetnek. Egy esetben a fénymásolóban maradt a bérlista, amit egy kolléga sikeresen meg is lelt a gépben. Ezzel masírozott be a góréhoz.

Diploma:
Számít a diploma, természetesen. Pl. pályázatokban itt-ott fel kell tüntetni, másolatot csatolni kell, stb.
Persze vannak olyan szakmák is, amiket nem is lehet űzni megfelelő végzettség nélkül.

Egyébként jópofa dolog például külföldön diplomát szerezni, idegen nyelven.

További képességek:
Meglepően sokan nem foglalkoznak a nyelvvel. Pl. egy kolléga 5 évet lehúzott a BME-n, majd soha nem lett meg a diplomája, mert nem tette le a német középfokú vizsgát.

Én azt vettem észre, hogy a nyelv alapjaiban karrierformáló hatással bír.

Közszféra:
Soha nem dolgoztam közszférában. Rettegek az olyan épületektől és bútoroktól, amik a szocreál (coccialista) időket idézik :)

30 fölött nem sokkal már kezd az ember idegeskeni, hogy mi lesz tíz év múlva. Biztosan van, aki már korábban is aggódik, de hát ez is egyénfüggő.

2010.05.13. 00:53:33

@nekend: Tiszta sor. Én már ennél tovább jutottam, nekem hányingerem van az egész képmutató civilizált világtól.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.05.13. 00:55:38

315 bruttó? Tudod hányan dolgoznának vagy dolgoznak is ezért keményen????

A külföldinél meg elfelejted, hogy egy lakás külföldön ott kezdődik, ami kb Magyarországon már egy normál embernek nem a megengedhető kategória: 50-60 millió forinttól. Ha bérel, akkor meg havi 300 ezertől.... Míg ugyanazt otthon 70-80 ezer forintos bérleti díjért meg lehet kapni. Hát többek közt ezér tis kap többet.

2 év munkatapasztalattal meg kurvajó vagy, én mérnökként 5 év után sem kaptam otthon ennyi bruttót...

Sck: 2010.05.13. 00:59:53

Csak mondja el valaki, miért kell titkolni a béreket... Ez a sunnyogás fő forássa, egy idő után úgysem érdekelne senkit sem. De mindenki azonos fizetésért dolgozna, ham eg valaki többet keresne, annak meglenne az oka (nagyobb tapasztalat stb.) de így sunyizni lehet, azt meg szeretik az emberek.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.05.13. 01:06:05

@jewel79bp: Itt Londonban már az állások kiírásakor is ott van, mennyit ajánlanak kb. egy tól -ig hatá. Jól be lehet lőni az embernek a keresetét.

2010.05.13. 01:11:02

@fokukac: "Én sosem sajnáltam a több pénzt azoktól, akiknek olyan a tudása, vagy tapasztalata, hogy ezt megérdemlik, és nem restek dolgozni..."

Sajnos paradox módon, épp ezek az emberek azok, akik alulfizetettek/nem megbecsültek. A jó szakember, általában évtizedekig marad egyhelyben (jóesetben) vagy gazdasági problémáknál előretolt frontként hullik el a csatamezőn. Én már megjártam pár multicéget, és azt hiszem ezen a téren tisztán látok: Elsőszámú szempont a karriernél, ki kinek a kicsodája. Második szabály, hogyan, és mennyire tudod felfújni az a lufit, amiről a munkád szól. Ha 3 órában tudod ecsetelni a főnöknek, hogy áttoltál két aktát az íróasztalod jobb oldaláról, a bal oldalára, akkor nyertél. Hacsak csendesen teszed a dolgod, előbb utóbb kipöckölnek. Fura egy világban élünk, sajnos maximálisan igaz, hogy a látszat számít. Ezért dolgoznak vezető pozícióban többségében olyan arcok, akikre egy csomag filctollat sem bíznék, nem vállalatot...

Complex 2010.05.13. 03:59:11

@butatót: Pontosan ez a lényeg. Ha már elértél egy "szintet" (vezető leszel, vagy megállsz a saját lábadon piaci alapon is), akkor már nem érdekel a mások fizetése. ;)

Complex 2010.05.13. 04:00:45

@butatót: Pontosan ez a lényeg. Ha már elértél egy "szintet" (vezető leszel, vagy megállsz a saját lábadon piaci alapon is), akkor már nem érdekel a mások fizetése. ;)

BKV reszelő 2010.05.13. 06:36:56

@Homár Sharif: Az zavarhatta össze a kifinomult logikával felszerelt elmédet, hogy a sima igazgatócska - ez cím és nem beosztás - fizetése éves szinten szerepelt, a többieké havi szinten. 20 milla/év=1,6 milla/hó bruttó. Ez reális. Egy igazi igazgató ennél többet cipel haza lényegesen.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2010.05.13. 06:44:01

Egyenlőek vagyunk. Csak nem egyformák.

romesz 2010.05.13. 07:18:17

diploma kell? Itt lehet kapni www.ashwooduniversity.net/

egybol kulfoldi is a diploma, mindenki hasra esik tole mert azt hiszik er valamit.

Magg (törölt) 2010.05.13. 07:38:49

@nekend: nahát, pont ez a baj itt!
Ezért keres az emberek nagy többsége ilyen szarul, mert hiába van egy adott munkakörhöz általánosságban szokásos fizetési tarifa, mindig van egy-két egységsugarú barom, aki fillérekért elvállalja a melót.

butatót 2010.05.13. 12:19:00

@kyanzes:
"Egyébként jópofa dolog például külföldön diplomát szerezni, idegen nyelven."
Ja. Volt ilyen kollégánk, a többiek mást sem csináltak, mint magyarázták/fordították neki a legegyszerűbb szakkifejezéseket, mert ezeket csak németül tudta. Van a kategóriában a csúcs állatfajta, aki külföldön csinál MBA-t és onnantól kezdve a WC papírt sem hajlandó magyarul mondani.

"Én azt vettem észre, hogy a nyelv alapjaiban karrierformáló hatással bír".
Ez mindig attól függ, hogy a munkakör mennyire biztos nyelvtudást igényel. Lehet valakinek 5 felsőfokúja, ha két nap alatt ír meg egy levelet, vagy a külföldi partner, akivel telefonon beszélt, 5 percre rá felhív, hogy azért én is mondjam meg, hogy mit akarunk, mert a kolléga szövege "nem volt teljesen egyértelmű" - azaz egy büdös szót nem értett belőle. A másik véglet meg az, amikor a takarítónőtől is felsőfokú szakmai angolt várnak el, mert a "nyelvtudást egy rendes cég elvárja".

"30 fölött nem sokkal már kezd az ember idegeskeni, hogy mi lesz tíz év múlva."
Ez sajnos benne van a pakliban. Ha addig ne viszed valamire, a fiatalok az aktuális tudásukkal, küzdőképességükkel, eszement teherbírásukkal maguk alá gyűrnek.

butatót 2010.05.13. 12:50:48

@Jankove:
"Sajnos paradox módon, épp ezek az emberek azok, akik alulfizetettek/nem megbecsültek. A jó szakember, általában évtizedekig marad egyhelyben (jóesetben)..."

Ha egy jó szakember évtizedekig marad egy helyen, az irgalmatlanul jól meg kell fizetni, mert különben azonnal viszi a konkurencia. Gyakran még az sem elég, ha jól fizeted, mert egy idő után unatkozni kezd, vagy belefásul a melóba és tisztán a váltás izgalma meg maga a változás miatt megy el.

butatót 2010.05.13. 13:32:28

@Sck::
"Csak mondja el valaki, miért kell titkolni a béreket..."
Az emberek érzékenysége és az abból származó estleges konfliktusok miatt.
1.
- Miért keres ez a taknyos többet, amikor én már húsz éve csinálom a szakmát, ő meg csak két éve?
-Azé, bazmeg, mert háromszor akkora hasznot hajt a cégnek, sokkal agilisabb, mint te, szót ért a külföldi partnerekkel, havi 40 túlórával többet nyom.
-Szóval így! Ha nem vagy elégedett a munkámmal, akkor miért nem rúgsz ki?
-Elégedett vagyok a munkáddal, de lásd be, az csak annyi pénzt ér, amennyit most kapsz.
2.
-Miért keres a Józsi 3x annyi pénzt, mint én, amikor egyforma számú diplománk/nyelvvizsgánk/stb. van és a szolgálati időnk is egyforma?
-Azért, mert te HR-es vagy, amiből 2 perc alatt 100-at tudok szerezni, a Józsi meg SAP fejlesztő, akit szó szerint elraboltattam a szomszéd cégtől, miközben húszezresekkel tömtük tele a száját, hogy ne kiabáljon.

Folytassam? Szóval nem kell, hogy mutyi meg protekció legyen a háttérben (gyakran persze van) és akkor is igazságtalannak tűnhet az egyes emberek számára a fizetésük.

Sárgakiskacsa 2010.05.13. 17:09:04

@butatót: Hát sajnálom igazság szerint, mert nem akartam ezzel senkinek rosszat tenni... A nettó 1000 eurót akkor úgy érted, hogy alkalmazott, nem pedig vállalkozó, nem? Mert ha vállalkozóként csinálja, akkor reális. Ha alkalmazott, akkor mázlista és a helyében összetenném a két kezem és még inkább hajtanék, és nem csak kész anyagokból dolgoznék... Ennyi pénzért a magamét is beleadnám. Bár a mostaniért is ezt teszem, de ez már mindegy... Annyira nem kevés azért az a 4x50 oldalas katalógus évente. Én évente egyszer, max 2x csinálok egy átlag 80-90 oldalas katalógust (mikor mennyi a büdzsé rá...), nem egyedül csinálom, hanem ketten csináljuk a kolléganőmmel. Hát mit mondjak, kőkemény hajtással jár, rengeteg túlórával, sokszor éjszakába nyúlóan, van hogy hajnalig. Bár a munka nehézségét inkább a vezetőségnek köszönhető szervezetlenség és káosz, valamint a lehetetlen határidők adják. De persze ez csak egy katalógus, emellett vagy enélkül sem unatkozom...

Sárgakiskacsa 2010.05.13. 18:04:07

@butatót: Ja még annyit kihagytam, hogy igazából pont ezen voltam kiakadva, hogy a grafikusok úgy általában lényegesen kevesebbet keresnek, mint a manapság a csapból is folyó sikerszakmák képviselői... A grafikusod egy kivételes eset, illetve te is, mert te jól megfizeted :) Tehát pont erre akartam kilyukadni még a cikk utáni legelső vagy második kommentemben, hogy ha nem annyit keresnék, mint most, hanem 200-250-et, sokkal de sokkal jobbak lennének a kilátásaim, nem lenne minden olyan reménytelen.
Tehát ha kirúgod a grafikusodat, és felfogadsz egy másikat, akinek adsz mondjuk annyit, amennyit én keresek, fennáll a veszélye, hogy egy idő után elégedetlen lesz és elkezd nézelődni másfelé, hátha talál jobban fizető munkát. És már a lelkesedése, lendülete sem lesz egy idő után annyi. Saját tapasztalatból beszélek. Én is nézelődnék, de egyelőre nem merek váltani, mert félek, nehogy beálljon a két szék közül a pad alá esete... főként ezekben a válságos időkben nem mer ugrálni senki...
Hiába a szakma szeretete, de a pénz is beszél sajnos. Erre a főnököm azt mondaná, anyagias vagyok és örüljek, hogy itt dolgozhatok stb stb... De ha mindennapos anyagi gondokkal küszködik az ember, egy idő után belefásul már a munkájába is, és nem tudja olyan lelkesedéssel csinálni. Hiába, hogy egyébként mint grafikus még viszonylag meg vagyok becsülve anyagilag, de ez nem segít a gondjaimon. Sokszor már arra gondolok, váltani kellene, valami mást tanulni, más területen dolgozni. Ezt pedig majd hobbiszinten csinálom... :(
Jó grafikust amúgy nem is olyan könnyű keresni, jó pár állásinterjút tartottam már – nekem kellett a céghez új grafikust keresnem, lévén, hogy igencsak megszaporodtak a munkák –, és rettenet, hogy milyen emberek mondják magukat grafikusnak... Aki elvégzett egy gyorstalpalót, használja a wordöt, excelt, ismeri a photoshopot, de csak ismeri, használni már nem tudja. És ennyiben ki is merült a tudás. Indesign, illustrator, mi az? :D Fogalmuk sincs róla. A tipográfiai szabályokról, szépérzékről, designról pedig pláne nincs.
Szóval becsüld csak meg azt a grafikust, mert ha ilyen jól megfizeted, nem lesz gondod arra, hogy megint jó grafikust keres...

ZmanUK 2010.05.14. 11:14:12

Ez valahol nagyon magyar motivum, hogy allandoan tudni akarjuk a masik fizeteset. Es hogy miert?

1. Ha kevesebbet keres ugyanazert a munkaert, akkor karorvendunk, es lenezzuk hogy milyen luzer. Maris jobban erezzuk magunkat tole.
2. Ha tobbet keres, akkor meg orok harag, elatkozzuk, es alkalomadtan elkezdjuk furni

Az egymas furasa, plane kereseti kulonbsegek miatt szanalmas.

Kulfoldon a fizetes az nem beszedtema a munkatarsak kozott. Mert egyszeruen senki nem foglalkozik vele hogy ki mennyit keres. Ez mindenkinek a maganugye, hogy mennyit harcolt ki maganak. Ha valaki elegedetlen, el lehet menni a cegtol.

Volt egy erdekes mondat a minap a "Doktor House"-ban

"Salary isn't about fairness. It's about what you can leverage in negotiation"

Es ez teljesen igaz. Mindenki annyit keres amennyit ki tud alkudni maganak. Es ehhez senki masnak nincs koze. Ezert is teljesen ertelmetlen azon ugykodni hogy megtudd mennyit keres a masik.
süti beállítások módosítása